درمان خشکی مو

درمان خشکی مو: راهکارهایی برای مراقبت از موهای خشک و آسیب دیده

درمان خشکی مو

درمان خشکی مو: راهکارهایی برای مراقبت از موهای خشک و آسیب دیده

خشکی مو مشکلی شایع است که می‌تواند تاثیر مضری بر روی سلامت، ظاهر و کیفیت موهای سرتان بگذارد؛ به عنوان مثال یکی از دلایل ایجاد موخوره همین خشکی مو است. خشکی مو می‌تواند به دلایل متفاوتی برای شما ایجاد شده باشد؛ عوامل ارثی، محیطی، مصرف محصولات شیمیایی و عوامل آب و هوایی همه می‌تواند از جمله عللی باشد که چربی و رطوبت موهایتان را از بین می‌برد.  در این مطلب ابتدا به این سوال پاسخ می‌دهیم که اصلا موی خشک یعنی چه و بعد برای درمان خشکی مو چند راه‌ کار ساده و در عین حال موثر را با هم بررسی می‌کنیم.

برای درمان خشکی مو ابتدا باید پرسید به چه مویی موی خشک گفته می‌شود؟

موی خشک در واقع مویی است که به خاطر کمبود رطوبت آسیب دیده است. کمبود رطوبت می‌تواند ناشی از ترشح ضعیف چربی طبیعی از منافذ پوست سر و یا ناتوانی مو در حفظ رطوبت ایجاد شود. همان‌قدر که پوست برای حفظ کیفیت و لطافت خود به رطوبت نیاز دارد، مو نیز برای نرمی، درخشندگی و لطافت خود باید بتواند رطوبت مورد نیاز خود را حفظ کند.

چرا موها خشک می‌شود؟

کراتین پروتئینی طبیعی است که به داشتن موهایی قوی، سالم، صاف و نرم کمک می‌کند. کراتین این خواص را با اطمینان از اینکه موها همیشه رطوبت مطلوبی دارد، انجام می‌دهد. پس داشتن مقدار مناسب از این رطوبت در مو امری ضروری است. وقتی که سطح کراتین مو پایین بیاید یا در مقادیر نامتوازن در مو باشد، علائم خشکی مو شروع به نشان دادن می‌کنند.

خشک شدن مو یک فرایند تدریجی است و ممکن است سال‌ها طول بکشد تا موهای شما شروع به نشان دادن علائم خشکی نماید. عوامل مختلف در طول زمان روی هم انباشته می‌شوند و باعث آسیب مو شده و در نهایت موی شما را خشک می‌کنند. از جمله این عوامل عبارتند از:

  • پوست سر خشک
  • عوامل محیطی: به عنوان مثال، هوای سرد و یا خشک می‌تواند منجر به پوسته‌پوسته شدن پوست سر شود. یا مثلا تغییر شدید رطوبت هوا می‌تواند منجر به خشکی مو شود.
  • استفاده از استخر
  • مراقبت ضعیف و بی‌توجهی به نگهداری از مو
  • استفاده از سشوار، اتوی مو و حالت‌دهنده‌های حرارتی مو
  • عوامل ارثی
  • رنگ و دکلره مداوم

درمان خشکی مو

راهکارهای درمان خشکی مو چیست؟

موی خشک مویی است که نسبت به هر عامل خارجی حساس شده، بنابراین باید به محصولاتی که می‌خواهید روی مویتان بزنید دقت کنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات خود را از منابع تأیید شده دریافت می‌کنید و فقط محصولات برندهای معتبر را خریداری می‌کنید. به عنوان مثال می‌توانید در بین محصولات ساین اسکالپ محصولاتی را که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و مناسب موهای شماست انتخاب نمایید.

نکاتی برای حفظ رطوبت و درمان خشکی مو

برای این‌که موهایتان از زیبایی، درخشندگی و لطافت لازم برخوردار باشد، می‌بایست برخی نکات مهم را در مراقبت از مو رعایت کنید. در ادامه به بررسی برخی از این نکته‌های مهم در روند درمان خشکی مو می‌پردازیم.

1.موهای خود را کمتر بشویید

ممکن است فکر کنید شستن مداوم مو به معنی بهداشت بهتر آن است، با این حال تحقیقات نشان داده که شستن مداوم مو به خصوص با آب داغ، در بلند مدت می‌تواند باعث آسیب به مو شود. برای شروع درمان خشکی مو بهتر است شستن موها را به یک تا دو بار در هفته، آن هم با آب ولرم، کاهش دهید.

2.از سشوار و اتوی مو زیاد استفاده نکنید

استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو و استایل کردن مو با حالت‌دهنده‌های حرارتی می‌تواد با از بین بردن رطوبت طبیعی مو به خشکی، شکنندگی و آسیب‌دیدگی مو دامن بزند. سعی کنید برای پیشگیری از این اتفاق موهای خود را با روش‌هایی غیر از حرارت، خشک کرده و حالت دهید.

3.موهای خود را کمتر رنگ کنید

رنگ کردن مو با رنگ‌های شیمیایی دائم و یا دکلره کردن آن به صورت مداوم یکی از مهم‌ترین تهدیدها علیه سلامتی موهاست. حداقل فاصله بین هر نوبت رنگ کردن مو باید بسن 4 تا 8 هفته باشد و اگر این فاصله کمتر از این باشد به بروز آسیب‌هایی نظیر خشکی بیش از حد، شکنندگی، نازکی و حتی ریزش مو ختم خواهد شد.

4.شامپو و نرم کننده مویتان را تغییر دهید

همانطور که شستن مداوم و مکرر مو می‌تواند مواد مغذی و چربی لازم مویتان را از بین ببرد، استفاده از شامپو و محصولات نامناسب نیز می‌تواند اثر مشابهی داشته باشد. شامپوهای زیادی در بازار وجود دارند که وعده موهای سالم یا درمان خشکی مو را می‌دهند؛ با این حال بسیاری از این محصولات سرشار از مواد شیمیایی هستند که در واقع می‌توانند خشکی موی شما را بدتر کنند. به خوبی در مورد محصول مورد نظرتان تحقیق کنید، نظرات سایر مشتریان را بخوانید و از پزشک یا مشاور زیبایی خود بپرسید که بهترین شامپو و نرم کننده برای داشتن موهای سالم چیست.

به عنوان مثال می‌توانید از ژل شامپو موهای خشک و آسیب دیده DR ساین اسکالپ استفاده کنید. این شامپو به صورت تخصصی با ساختار ژلی ویژه برای درمان خشکی مو و مراقبت از موهای آسیب دیده، نازک و شکننده فرموله شده و به پیشگیری و ترمیم موخوره نیز کمک می‌کند.

شامپو موهای خشک ساین اسکالپ

5.از ماسک های مغذی موی سر

برای حفظ چربی طبیعی، رطوبت و درمان خشکی مو ، می‌توانید از ماسک‌های مو استفاده کنید. ماسک‌های مو بخشی بسیار مهم در روتین مراقبت از مو هستند زیرا با نفوذ به ساقه مو به بازیابی سلامت موهای شما کمک کرده و به آن ظاهری درخشان و شاداب می‌بخشند.

اگر به دنبال محصولی هستید که در مدت زمان کوتاهی به درمان خشکی مو سرتان کمک کند، بهترین انتخابتان ماسک موهای خشک و آسیب دیده DR ساین اسکالپ است. محصولی مناسب موی خشک و آسیب‌دیده که با افزایش حجم و استحکام مو از بوجود آمدن موخوره جلوگیری می‌کند. این محصول یک مرطوب‌کننده و نرم‌کنند قوی است و به لطافت و نرمی موی شما می‌‎افزاید.

نکات پایانی برای درمان خشکی مو

از دیگر نکاتی که برای درمان خشکی مو می‌توانید به آن توجه کنید، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • از موهای خود در برابر شرایط بد آب و هوا و آب کلردار محافظت کنید
  • مکمل‌های غذایی و ویتامین‌های مناسب مصرف کنید تا موی سالم‌تری داشته باشید
  • استفاده از نرم‌کننده را یادتان نرود
  • برای خشک کردن مو از حوله‌های زبر و خشن استفاده نکنید
  • در زمان تابش شدید نور خورشید از کلاه استفاده کنید

به یاد داشته باشید که موی خشک چیزی نیست که مجبور باشید تا ابد با آن زندگی کنید. درمان خشکی مو می‌تواند امر بسیار ساده‌ای باشد. با انجام نکات ساده‌ای که در این مقاله از بلاگ ساین اسکین به آن اشاره شد شما هم می‌توانید به راحتی موی خشک خود را درمان کنید.

محصولات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button