دلایل چروک دور چشم

چروک دور چشم: از دلایل ایجاد تا بهترین روش‌های بهبود

دلایل چروک دور چشم

چروک دور چشم: از دلایل ایجاد تا بهترین روش‌های بهبود

چروک دور چشم از اولین تغییرات پوستی است که با افزایش سن و به مرور زمان بعد از بیست سالگی ایجاد می‌شود و تاثیر ناخوشایندی بر روی زیبایی ظاهری افراد دارد. اگر دلایل ایجاد چین و چروک‌های اطراف چشم را بدانیم، شانس بیشتری برای جلوگیری از ایجاد آن‌ها یا یافتن راهکارهایی برای رفع چروک دور چشم داریم. در این مقاله از بلاگ ساین اسکین به سراغ این مسئله رفته‌ایم و می‌خواهیم مهم‌ترین علل ایجاد پیری پوست دور چشم و بهترین راه‌های پیشگیری و رفع آن را بررسی کنیم.

چروک دور چشم چیست؟

پوست اطراف چشم در افراد به‌خصوص زنان بسیار نازک، ظریف و حساس است. به همین دلیل با افزایش سن اولین آثار تغییرات پوستی با کاهش بیشتر ضخامت پوست، تجزیه کلاژن و الاستین و ایجاد چین و چروک دور چشم خود را نشان می‌دهد. چروک‌های پوستی که با افزایش سن ایجاد می‌شوند اجنتناب‌ناپذیرند، اما همیشه راهکارهای مناسبی هم برای کنترل آن‌ها وجود دارد.

عوامل ایجاد چین و چروک در اطراف چشم‌ها چیست؟

اگر با مشکل چروک دور چشم روبه‌رو شده‌اید یا اینکه خطر ایجاد آن را حس می‌کنید، توجه به 7 عامل زیر کمک زیادی به شما خواهد کرد تا برای این مشکل قبل از بروز، راهکاری بیابید:

1-   قرار گرفتن در معرض نور خورشید

پرتو ماوراء بنفش نور خورشید را می‌توان مهم‌ترین عامل پیری پوست دانست. پوست زیر چشم و اطراف پلک‌ها نیز که بسیار حساس و نازک است از این قاعده مستثنی نیست. قرارگیری در برابر تابش شدید نور خورشید به کلاژن‌های پوست آسیب می‌زند. برای محافظت از پوست دور چشم در برابر اشعه UVA خورشید استفاده از ژل کرم دور چشم ضد آفتاب بی‌رنگ ساین اسکین تاثیر به‌سزایی دارد.این کرم با SPF50 و بافتی بسیار سبک و جذب سریع، به طور کامل از پوست دور چشم در برابر آفتاب محافظت می‌کند.

ضدآفتاب دور چشم ساین اسکین

2-    حرکات صورت

با اخم کردن یا لبخند زدن یک شیار در زیر پوست پیشانی و اطراف چشم ایجاد می‌شود که با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن در پوست، زمینه ایجاد چین و چروک‌ها فراهم می‌شود. استفاده از مواد غذایی دارای ویتامین یا کرم‌های حاوی کلاژن کمک زیادی به جلوگیری از ایجاد چین و چروک اطراف چشم خواهد کرد.

3-   ایجاد چروک دور چشم با سیگار کشیدن

سیگار بدترین اثر خود را بر روی لب‌ها می‌گذارد. اما خبر بد این است که سیگار کشیدن باعث ایجاد چروک دور چشم هم می‌شود. نیکوتین موجود در سیگار علاوه بر افزایش رادیکال‌های آزاد پوست، جریان خون در پوست دور چشم را کُند می‌کند و همین موضوع باعث پیری زودرس پوست اطراف چشم می‌شود.

4-    مالش چشم

همانطور که گفتیم پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است. افرادی که عادت دارند چشم‌های خود را مالش دهند ناخواسته باعث کشیدگی پوست دور چشم و تجزیه الاستین می‌شوند. همین موضوع موجب تشدید ایجاد چروک‌های دور چشم خواهد شد.

5-   خوابیدن به شکم

بر طبق مطالعات انجام گرفته توسط انستیتوهای مختلف زیبایی، خوابیدن روی شکم و تماس صورت و اطراف چشم با بالش در هنگام خواب، بر روی پوست صورت اثر بدی گذاشته و چروک دور چشم را شدت می‌بخشد.

6-    کم آبی پوست

بسیاری از چین و چروک‌های پوستی به علت خشک بودن و کم آبی پوست ایجاد می‌شوند. حفظ رطوبت پوست با کمک ژل یا کرم‌های آب‌رسان کمک زیادی به کاهش مشکلات پوستی خواهد کرد.  ژل کرم دور چشم ضد چروک ساین اسکین که حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ویتامین‌های A و C است با خاصیت نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی که دارد به جوان‌سازی و افزایش استحکام پوست اطراف پشم کمک می‌کند.

ژل کرم دور چشم ضد چروک ساین اسکین

7-   ژنتیک و بیماری‌های زمینه‌ای

برخی از ژن‌ها باعث پیری پوست و چین و چروک می‌شوند. همچنین بروز بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، چربی خون، فشارخون و.. بر روی افزایش چروک دور چشم اثر می‌گذارند.

درمان خانگی چروک دور چشم یا درمان‌های پزشکی؟

بهترین راه برای حفظ شادابی و جوانی پوست و پیشگیری از چروک دور چشم، تعهد به یک روتین پوستی ویژه و مراقبت از پوست دور چشم است. برای این منظور راهکارهای خانگی مختلفی نیز پیشنهاد شده است. از مواد گیاهی همچون سیب‌زمینی و ماسک قهوه تا استفاده از روغن‌هایی مانند کرچک، وازلین. برای کاهش چروک‌های دور چشم پیشنهاد شده است. اگر چه این مواد اثرگذاری مناسبی دارند، اما از آنجایی که ممکن است عوارضی برای سلامت چشم‌ها داشته باشند، توصیه پزشکان و متخصصان زیبایی استفاده از کرم‌ها و ژل‌های استاندارد تولید شده توسط برندهای معتبر است.

رفع چروک دور چشم با 5 راهکار عملی

برای کاهش چروک‌های اطراف چشم، راهکارهای زیر کمک زیادی خواهند نمود:

  1. استفاده از کرم ضد آفتاب: اشعه UV خورشید اثر نامناسبی بر روی پوست دور چشم دارد. به همین دلیل استفاده از کرم ضد آفتاب یا عینک‌های آفتابی با عدسی بزرگ ضروری است؛
  2. توجه به تغذیه: استفاده از غذاهای و نوشیدنی‌های حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و ویتامین‌ها کمک زیادی به تامین مواد مورد نیاز در کلاژن‌سازی و تامین رطوبت اطراف چشم خواهد کرد؛
  3. ورزش و نرمش صورت: انجام ماساژهای اصولی در صورت و نرمش دادن به عضلات اطراف چشم‌ها بر روی کاهش چروک پوست دور چشم تاثیر می‌گذارد؛
  4. استفاده از کرم‌ها و ژل‌های مرطوب‌کننده: برای کاهش مشکلات پوستی دور چشم استفاده از کرم‌ها یا ژل‌های محافظت‌کننده از پوست در مقابل نور خورشید اثرگذاری بالایی دارد. این ژل‌ها حاوی انواع ویتامین‌های ضروری بوده و از پوست دور چشم در مقابل نور خورشید محافظت می‌کنند؛
  5. استفاده از روش‌های پزشکی: اگر چین و چروک اطراف چشم در مراحل اولیه درمان نشود باید به سراغ روش‌های پر هزینه پزشکی رفت. تزریق فیلر، بوتاکس یا لیزر دور چشم از جمله شیوه‌هایی هستند که باید زیر نظر پزشک انجام شوند.

سخن پایانی

چروک دور چشم از مشکلات شایع پوستی است که به علت عدم مراقبت کافی یا افزایش سن ایجاد می‌شود. استفاده از کرم حاوی ویتامین کمک زیادی به رفع چین و چروک و محافظت از پوست خواهد کرد. محصولات تخصصی مراقبت از پوست دور چشم ساین اسکین در مسیر جوانسازی و بهبود کیفیت پوست دور چشم همراه شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button