درمان شوره سر

درمان شوره سر: راهنمای گام به گام رفع شوره و مراقبت از پوست سر

درمان شوره سر

درمان شوره سر: راهنمای گام به گام رفع شوره و مراقبت از پوست سر

یکی از مشکلاتی که اکثر ما حداقل برای یک بار هم که شده با آن روبه‌­رو شده‌­ایم، شوره سر است. شوره سر یک اختلال مزمن و رایج است که برای پوست سر اتفاق می­‌افتد و از مشخصات آن می‌­توان به پوسته‌پوسته شدن پوست کف سر اشاره کرد. شاید شوره سر یک بیماری مسری و نگران­‌کننده نباشد، اما می­‌تواند مشکلات بسیاری برای شما مانند ریزش مو، خارش و التهاب کف سر را به وجود بیاورد. ما در این مقاله از بلاگ ساین اسکین تصمیم داریم به درمان شوره سر و نحوه مراقبت از پوست سر بپردازیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.

انواع شوره و دلایل ایجاد آن چیست؟

شوره سر انواع مختلفی دارد و با توجه به جنس، شکل، اندازه و منشاء ایجاد آن به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. در ادامه با انواع شوره سر بیشتر آشنا می‌شویم.

شوره سر خشک

شوره‌های خشک سر قابل دیدن بوده و به رنگ سفید یا خاکستری دیده می‌شوند.این نوع شوره‌ها اندازه‌ کوچکی داشته، مسطح هستند و به راحتی از پوست سر جدا می‌شوند. شوره سر خشک که بیشتر در موها و پوست سر خشک دیده می‌شود، در بیشتر مواقع با خارش همراه است. همین خاراندن سر هم معمولا منجر به قرمزی و التهاب اسکالپ شده و به تکثیر بیشتر شوره کمک می‌کند.

شوره سر چرب

شوره چرب یا درماتیت سبوروئیک با پوسته‌های چرب و زرد رنگ چسبیده به پوست سر شناخته می‌شود. ترشح بیش از حد چربی در پوست سر از یک سو و فعالیت نوعی قارچ به نام مالاسزیا در کف سر منجر به ایجاد شوره سر چرب می‌گردد. تجمع بیش از حد شوره‌های چرب در پوست سر باعث ایجاد لایه‌های ضخیم چربی روی سطح اسکالپ شده و با خارش و التهاب آن همراه است. این نوع شوره چنانچه به موقع درمان نشود، می‌تواند ریزش مو را به دنبال داشته باشد.

درمان شوره سر و پیشگیری از بازگشت شوره

برای درمان شوره و عدم بازگشت آن، باید صبور بود و استمرار داشت تا نتیجه دلخواه حاصل شود. پیش از همه چیز باید به خاطر بسپاریم که درمان شوره معمولا زمان‌بر بوده و نیازمند تعهد و مراقبتی طولانی‌مدت است. در ادامه مقاله مراحل مختلف آن را شرح داده‌ایم.

استفاده از شامپو ضد شوره درمانی

اولین مرحله برای درمان شوره سر، استفاده از یک شامپوی ضدشوره با خاصیت درمانی است. محصولی که بتواند ضمن کنترل شوره سر و التهاب و خارش ناشی از آن، به مهار قارچ‌های مولد شوره سر نیز کمک کند.

شامپو ضد شوره درمانی ساین اسکالپ AD

ژل شامپو ضدشوره (درمان شوره) AD ساین اسکالپ با فرمولاسیون تخصصی، حاوی اسید سالسیلیک و کمپلکس ضد قارچ، ضد التهاب و تنظیم‌کننده ترشح سبوم است. 2 ماه استفاده از این ژل شامپوی تخصصی، علاوه بر درمان شوره سر مزمن به کاهش التهاب و خارش پوست سر کمک کرده و قارچ‌های مولد شوره را به صورت موثری مهار می‌کند.

روغن‌ تراپی پوست سر

این مرحله از درمان شوره سر فقط مناسب افرادی است که دچار شوره خشک بوده و پوست سرشان خشک است. برای رفع شوره سر خشک باید در هفته حداقل یکبار پوست کف سر را روغن‌­تراپی کرد تا خشکی پوست سر برطرف شود. با روغن‌تراپی کف سر علاوه بر اینکه می­‌توان شوره سر را درمان کرد، می‌­توان ریشه موها را نیز تقویت کرد تا از ریزش مو جلوگیری شود. برای روغن‌­تراپی پوست سر می­‌توان از روغن نارگیل، بادام، زیتون و… استفاده کرد.
مقداری از روغن موردنظر را داخل دست خود بریزید و دست­‌های خود را به مدت چند ثانیه به هم بمالید تا روغن گرم شود. سپس روغن را به کف سر بزنید و آرام با نوک انگشت­هایتان کف سر خود را ماساژ دهید و پس از گذشت 30 دقیقه، موهای خود را بشویید.

اسکراب کف سر

اسکراب کف سر یکی از بهترین و آسان‌­ترین راه­‌های درمان شوره سر چرب است. لایه‌بردازی کف سر کمک می‌کند که لایه­‌های مرده پوست سر برداشته شود و میزان چربی پوست سر کاهش یاسد. برای این کار می‌توان از اسکراب­‌های مخصوص کف سر یا نمک دریایی استفاده کرد. اسکراب را باید در حمام قبل از زدن شامپو انجام داد و بهتر است در هفته حداقل یک‌بار انجام شود.

استفاده از شامپو ضد شوره روزانه

برای کامل کردن دوره درمان شوره سر  و جلوگیری از به وجود آمدن مجدد شوره سر پس از درمان، باید برای مدتی موها را به صورت روزانه با شامپو ضد شوره روزانه بشویید. این نوع شامپوهای ضد شوره نسبت به شامپوهای ضد شوره درمانی ملایم‌تر بوده و می‌توان هر روز از آن‌ها استفاده کرد. شستشوی موها به صورت روزانه با این نوع شامپو باعث از بین رفتن سلول­های مرده روی پوست سر به صورت کامل شده و کمک زیادی به کنترل چربی کف سر می­کند.

شامپو ضد شوره روزانه ساین اسکالپ AD
برای شستشوی روزانه موها باید از یک شامپو ضدشوره ملایم روزانه استفاده کنید که پیشنهاد ما به شما ژل شامپو ضدشوره AD ساین اسکالپ مخصوص شستشوی روزانه است. این شامپو به­خاطر ترکیباتی که دارد در رفع التهاب و خارش کف سر بسیار موثر است و در توقف رشد میکروارگانیسم­های موثر در بازگشت شوره سر می­تواند نقش پررنگی داشته باشد.

سخن آخر

در این مقاله از سایت ساین اسکین سعی کردیم به شما کمک کنیم تا مسیر درمان شوره سر را به راحتی طی کنید. با انجام این کارهایی که در بالا گفته شد می‌­توان علاوه بر حذف شوره سر، از مشکلاتی که شوره سر پس از مدتی بی‌توجهی به وجود می‌آورد، مانند ریزش مو جلوگیری کرد. با همه این‌ها پیشنهاد می‌کنیم در صورت بروز شوره مزمن و شدید، پیش از همه به پزشک متخصص مراجعه کنید. در صورتی که تجربه، پیشنهاد و یا سوالی در این رابطه دارید، آن را ما در بخش دیدگاه‌های این مطلب به اشتراک بگذارید.

محصولات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button