استفاده از ضد آفتاب در زمستان

آیا استفاده از ضد آفتاب در زمستان هم لازم است؟

استفاده از ضد آفتاب در زمستان

آیا استفاده از ضد آفتاب در زمستان هم لازم است؟

اغلب خانم‌ها و آقایان در تابستان و در مقابل آفتاب داغ از ضد آفتاب مناسب استفاده می‌کنند. سپس زمانی که فصل پاییز و زمستان فرا می‌رسد، استفاده از ضد آفتاب را کنار می‌گذارند. زمان آن رسیده است که درست یا غلط بودن این کار را زیر سؤال ببریم. در واقع این سؤال به وجود می‌آید که آیا استفاده از ضد آفتاب در زمستان هم لازم است؟ در این مطلب از بلاگ ساین اسکین با بررسی نکات مهم به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

دلایل استفاده از ضد آفتاب در زمستان

به طور کلی می‌توان گفت استفاده از ضد آفتاب در تمامی فصول سال ضرورت دارد. دلایل مختلفی پشت این قضیه هستند. ۵ دلیل اصلی برای استفاده از ضد آفتاب در زمستان به این شرح است:

1.     خشک شدن پوست

تا به حال دقت کرده‌اید که تا چه اندازه در زمستان پوست صورت و بدن خشک می‌شود؟ آب‌و‌هوا در اکثر نقاط کشور به‌گونه‌ای است که پوست در فصول سرد به مراقبت بیشتری نیاز دارد. به دلیل عدم رطوبت کافی و وزیدن باد سرد رطوبت پوست صورتتان از بین می‌رود. شاید با خود بگویید که چاره این مشکل آبرسان و مرطوب‌کننده است، اما با استفاده از ضدآفتاب در زمستان با یک تیر دو نشان زده‌اید. به این شکل علاوه‌بر جلوگیری از آسیب پوست توسط اشعه و نور خورشید، از آن در برابر خشکی و بادهای مضر هم محافظت کرده‌اید.

آفتاب سوختگی در برف

2.     انعکاس نور آفتاب از برف‌ها

بسیاری از افراد با این بهانه که در زمستان آفتاب چندانی نمی‌تابد، از استفاده از ضد آفتاب در زمستان دست می‌کشند. اما با کمی دقت متوجه می‌شوید که با تابش خورشید پس از روزهای برفی، یخ و برف‌ها نور آفتاب را به صورت شما انعکاس می‌دهند. در نتیجه مضرات این نور چندین برابر شده و با تأثیر بر روی پوست صورت موجب ایجاد چین و چروک می‌شود. اگر گرمای خورشید را حس نمی‌کنید، بدانید که حتی تابش کم‌جان آن هم می‌تواند بر روی پوست شما تأثیر بگذارد.

3.     نازک‌تر بودن لایه اوزون در زمستان

بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که لایه اوزون در زمستان‌ها نازک‌تر است. این مسئله باعث می‌شود که میزان بیشتری از اشعه‌های فرابنفش را به زمین انعکاس دهد. به عبارتی دیگر، پوست صورت در زمستان‌ها در برابر اشعه‌ها و پرتوهای بیشتری قرار می‌گیرد. در نتیجه استفاده از ضد آفتاب در زمستان دارای اهمیت چندین برابری است.

4.     تابش نور خورشید در زمستان

اگرچه خورشید در زمستان به اندازه تابستان هوای ایران را گرم نمی‌کند و در بسیاری از مواقع روزهای سردی را پشت سر می‌گذاریم، اما اشعه و تابش آن در تقریباً تمامی روزهای زمستان به میزان کم و زیادی وجود دارد. به این معنا که تأثیر منفی خود را بر روی پوست خواهد گذاشت. به همین دلیل نباید با کنار گذاشتن مصرف ضد آفتاب پوست خود را در معرض آسیب قرار دهید.

5.    مراقبت در برابر پرتو UVA آفتاب

یکی دیگر از دلایل بسیار مهم استفاده از ضد آفتاب در زمستان، طول بلند پرتو UVA آفتاب در این فصل است. اگرچه این پرتو در لحظه موجب ایجاد آفتاب‌سوختگی نمی‌شود اما از علل اصلی سرطان پوست است. UVA در تمامی فصول با قدرت زیادی از ابرها عبور می‌کند. در زمستان هم حدود ۸۰ درصد آن عبور کرده و به پوست نفوذ می‌کند. در نتیجه با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست به ایجاد چین و چروک، لک‌ها و آسیب‌های جبران‌ناپذیر پوستی منجر می‌شود.

ضد آفتاب روشن کننده ساین اسکین

ضد آفتاب روشن کننده ساین اسکین

بهترین ضدآفتاب برای زمستان

حال که از اهمیت استفاده از ضد آفتاب در زمستان اطلاع یافتید، نوبت به انتخاب بهترین محصول برای دریافت حداکثر میزان محافظت می‌رسد. در این قسمت دو مورد از بهترین مدل‌های ضد آفتاب برای زمستان را به شما معرفی می‌کنیم. شما با هر پوست چرب و مستعد به آکنه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ژل کرم ضد آفتاب روشن کننده +SPF50 ساین اسکین

این کرم ضد آفتاب ساین اسکین نه تنها از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت خواهد کرد، بلکه اثر روشن‌کنندگی هم خواهد داشت. همچنین از آنجایی که محصولی مناسب برای زمستان و حتی سایر فصول به حساب می‌آید، ترکیباتی همچون ویتامین سی را شامل شده است. به این ترتیب به جلوگیری از خشکی پوست شما کمک شایانی خواهد کرد. این محصول با بافت سبک خود برای پوست‌های چرب و مستعد به آکنه مناسب است.

ژل کرم ضد آفتاب +SPF50  فاقد چربی ساین اسکین

اگر می‌خواهید حتی در صورت تعریق هم ضد آفتاب بر روی صورت خود داشته باشید و با خراب شدن حس بدی به پوستتان القا نکند، ژل کرم ضد آفتاب +SPF50  فاقد چربی ساین اسکین برای شما مناسب است. این ضد آفتاب فاقد چربی دارای بافت بسیار سبکی بوده و در برابر تعریق و شستشو مقاوم است.

ژل کرم ضد آفتاب ساین شیلد

ژل کرم ضد آفتاب ساین شیلد

همچنین بی‌رنگ بوده و با خیالی آسوده می‌توانید در هر جایی از آن استفاده کنید. یا حتی کرم پودر مورد علاقه خود را پس از آن اعمال کنید. در مجموع این محصول محافظت بالایی داشته و پس از استفاده جلوه مات و زیبایی به پوست می‌دهد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله ساین اسکین متوجه شدیم که استفاده از ضد آفتاب در زمستان امری ضروری به منظور محافظت از پوست است. به همین دلیل باید به سراغ محصولاتی باکیفیت و مرغوب همچون دو محصول بالا بروید که از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA  و UVB به‌خوبی محافظت کند.

آیا شما در زمستان یا هوای ابری و بارانی از ضدآفتاب استفاده می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button