آکنه ولگاریس چیست

آکنه ولگاریس چیست؟ 10 علت بروز + روش‌های درمان آکنه ولگاریس

آکنه ولگاریس چیست

آکنه ولگاریس چیست؟ 10 علت بروز + روش‌های درمان آکنه ولگاریس

آکنه ولگاریس که معمولا به نام آکنه شناخته می‌شود، یک بیماری پوستی رایج است که متأسفانه افراد زیادی را درگیر می‌کند. این بیماری ارتباطی با سن و یا جنس ندارد و می‌تواند هر کسی با هر سنی را تحت‌تاثیر قرار دهد؛ از جوش‌های معمولی دوران بلوغ گرفته تا آکنه‌های سرسخت دوران بزرگسالی، همه‌جا پای آکنه ولگاریس در میان است. اگر شما هم این روزها با این عارضه درگیر هستید و دوست‌دارید بدانید آکنه ولگاریس چیست و چطور از بین می‌رود، در این مقاله همراه ساین اسکین باشید تا درمورد این آکنه، علائم بروز و روش‌های درمان آن بیشتر با شما صحبت کنیم.

آکنه ولگاریس چیست؟

همان‌طور که در بالا گفتیم آکنه ولگاریس یک بیماری شایع پوستی است و معمولا به‌صورت جوش‌های سرسفید، جوش‌های سرسیاه، کیست، پاپول، پوسچول و ندول‌ها خودشان را روی صورت نشان می‌دهند. البته این آکنه در گردن، سینه، کمر و شانه‌ها هم قابل مشاهده است.

این آکنه زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های مرده پوست چربی اضافی پوست (سبوم) فولیکول‌های مو را مسدود می‌کنند. بعد از انسداد فولیکول‌ها نوعی باکتری در آن رشد کرده و باعث بروز آکنه می‌شود. در ادامه با هم علل بروز این آکنه را بررسی خواهیم کرد.

علل بروز آکنه ولگاریس

عوامل بروز آکنه ولگاریس چیست؟

عوامل زیر در بروز و یا تشدید آکنه ولگاریس نقش مهمی دارند.

  • مصرف از برخی داروها

مصرف برخی از داروها مثل لیتیوم یا استروئیدها می‌توانند باعث بروز و یا تشدید آکنه بشوند.

  • قرارگرفتن در معرض نور خورشید

قرارگرفتن بیش‌ازحد در معرض نور خورشید علاوه‌بر اینکه باعث التهاب پوستی می‌شود، یکی‌دیگر از عوامل بروز و یا تشدید آکنه نیز است.

  • استفاده از هدبند، کوله‌پشتی و…

استفاده از وسایلی مثل هدبند،کوله‌پشتی و یا لباس‌های زیری که گرما و عرق را روی پوست نگه‌ می‌دارند و منافذ پوستی را مسدود می‌کنند نیز می‌توانند باعث بروز آکنه بشوند.

  • لوازم آرایشی بر پایه روغن

لوازم آرایشی بر پایه روغن نیز می‌توانند منافذ پوست را مسدود کرده و باعث بروز آکنه بشوند.

  • ماساژ شدید صورت

گاهی‌اوقات ماساژ شدید صورت یکی از دلایل بروز و یا تشدید آکنه ولگاریس است.

  • اختلالات غدد درون‌ریز و بارداری

عامل دیگری که در بروز آکنه ولگاریس نقش دارد، عدم تعادل هورمونی‌ست. عواملی مثل سندروم تخمدان پلی‌کیستیک و یا بارداری، می‌توانند نوسانات زیادی در هورمون‌ها به وجود بیاورند که این نوسانات باعث افزایش تولید سبوم و درنهایت بروز آکنه می‌شود.

  • ژنتیک

شاید کمی غیرقابل باور به نظر برسد، اما ژنتیک هم نقش مهمی در بروز این نوع آکنه دارد؛ وراثت‌پذیری ولگاریس چیزی حدود 50% الی 90% است.

  • شستشوری خشن و بیش‌ازحد پوست

اگر پوست مستعد بروز آکنه باشد با شستشوی بیش‌ازحد و خشن، پوست تحریک شده و آکنه‌های بیشتری خودشان را نشان خواهند داد. برای جلوگیری از آسیب بیشتر پوست باید حتما آن را با شوینده‌ها و روش‌های ملایم پاکسازی کرد.

  • عادت‌های غذایی ناسالم

خوردن خوراکی و غذاهایی مثل شیر، غذاهای آماده، فست‌فود، غذاهای چرب و شیرین هم می‌توانند یکی از عوامل بروز آکنه پوست باشند.

  • فشار روانی و استرس

استرس باعث تحریک هورمون‌های استرس می‌شود و این هورمون‌ها می‌توانند روی تولید سبوم و التهاب بیشتر پوست تاثیر بگذارند. همان‌طور که در بالاتر گفتیم سبوم یکی از عوامل اصلی تولید آکنه است.

فراموش نکنید که پیداکردن عامل بروز آکنه، نقش مهمی در درمان شما دارد. اگر موافق باشید در ادامه درمورد روش‌های درمان آکنه ولگاریس صحبت کنیم.

راه‌های پیشگیری و درمان آکنه ولگاریس چیست؟

شما می‌توانید از روش‌هاش زیر برای درمان آکنه ولگاریس بهره ببرید.

  • استفاده از ژل کرم اکنس 2

اگر آکنه و جوش‌های شما در فاز التهابی و حاد هستند، می‌توانید برای درمان از محصول ژل کرم اکنس 2 درمان جوش های حاد ساین اسکین کمک بگیرید.

درمان آکنه ولگاریس

ژل کرم اکنس 2 با عصاره بابونه و بید کانادایی باعث التیام، بازسازی، کاهش التهاب و در نهایت درمان پوست شما می‌شود. روغن چای موجود در این محصول خاصیت آنتی باکتریای دارد و از رشد و تکثیر باکتری‌های مربوط به آکنه جلوگیری می‌کند؛ همچنین روغن شاهدانه و روغن جوجوبایی که در این ژل وجود دارد باعث نرمی و رطوبت پوست شما می‌شود.

  • ژل کرم اکنس 3

اگر قصد پیشگیری از این نوع آکنه را دارید، یا الان در حال درمان جوش‌های خود هستید و دوست‌دارید نتیجه آن را حفظ کنید، می‌توانید از ژل کرم اکنس 3 فاز ابقا درمان ساین اسکین کمک بگیرید.

درمان آکنه مزمن

این ژل کرم علاوه بر جلوگیری از بازگشت آکنه، خاصیت ضدالتهابی دارد و باعث تنظیم رطوبت و چربی پوست شما نیز می‌شود. ژل کرم اکنس 3 را می‌توانید همراه با درمان‌های دارویی زیر نظر پزشک مصرف کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله درمورد این موضوع صحبت کردیم که آکنه ولگاریس چیست و روش‌های پیشگیری و درمان آن کدامند. امیدورایم خیلی زود بتوانید با محصولات اکنس ساین اسکین، داشتن یک پوست شفاف، زیبا و بدون هرگونه جوش و آکنه را تجربه کنید؛ در پایان شما می‌توانید درمورد محصولات ما اطلاعات بیشتری کسب کرده و با توجه به شرایط پوستی‌تان، محصول مناسب خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button