تفاوت ضد آفتاب مردانه و زنانه

تفاوت ضد آفتاب مردانه و زنانه: راهنمای انتخاب درست ضد آفتاب

تفاوت ضد آفتاب مردانه و زنانه

تفاوت ضد آفتاب مردانه و زنانه: راهنمای انتخاب درست ضد آفتاب

به هر فروشگاه آنلاین، داروخانه یا مغازه مخصوص محصولات بهداشتی که مراجعه کنید بلافاصله متوجه می‌شوید مخاطب اصلی ضد آفتاب‌ها و به طور کلی محصولات مراقبت از پوست عموما زنان هستند؛ از بسته‌بندی‌های زنانه گرفته تا رایحه‌هایی ملایم میوه‌ها و گل‌ها که معمولا مناسب خانم‌ها تهیه شده‌اند. از طرف دیگر اگر دقت کنیم مردان نیز به محصولات مراقبت از پوست نیاز دارند و هرچه بیشتر می‌گذرد به آن‌ها علاقه بیشتری نشان می دهند. با این اوصاف سوالی می‌توان پرسید؛ آیا تفاوت قابل توجهی در فرمولاسیون این محصولات وجود دارد؟ در ادامه این مقاله از بلاگ ساین اسکین به شباهت‌ها، خصوصیات و تفاوت ضد آفتاب مردانه و زنانه پرداخته خواهد شد.

 

تفاوت ضد آفتاب مردانه و زنانه: پوست مردان و زنان چه تفاوت‌هایی دارند؟

بدون شک تفاوت‌هایی بین پوست مردان و زنان وجود دارد. با این حال باید به این نکته توجه کنیم که پوست تمام مردان یا تمام زنان یکسان و مشابه یکدیگر نیست و نمی‌توان به صورت کلی برای همه افراد این دو گروه به طور جزئی نسخه پیچید. به عبارت دیگر می‌توان گفت همان‌قدر که بین پوست زنان و مردان تفاوت‌هایی وجود دارد، به همان اندازه بین پوست دو مرد یا دو زن هم تفاوت وجود دارد. بهترین کاری که هر فرد می‌تواند انجام دهد این است که بدون توجه به برچسب‌ها و عنوان‌ها یک روتین مناسب مراقبت از پوست برای خود پیدا کند و سعی کند هر روز به آن عمل کند.
اما اگر بخواهیم به تفاوت‌های مهم بین پوست مردان و زنان بپردازیم، بدون شک مهم‌ترین این تفات‌ها تولید چربی و ضخامت پوست است. به طور کلی می‌توان گفت که پوست مردان به دلیل محتوای کلاژن بالاتر، ضخیم‌تر است. علاوه بر این غدد چربی در مردان فعال‌تر هستند و در طول سال‌های بزرگسالی اجازه می‌دهند تا رطوبت بیشتری داشته باشند. روند پیری پوست از سنین پایین در مردان تدریجی‌تر است، در حالی که پوست زنان تا زمان یائسگی به طور مداوم ضخامت و رطوبت را حفظ می‌کند. یائسگی اما زمانی است که کاهش سطح استروژن باعث تغییرات چشمگیری در پوست زنان می‌شود. با این حال برخی از زنان به طور متوسط هنوز پوست چرب‌تری نسبت به برخی از مردان دارند.

تفاوت ضد آفتاب مردانه و زنانه در چیست؟

به طور کلی می‌توان گفت که تفاوت ضد آفتاب مردانه و زنانه (و به طور کلی محصولات مراقبت از پوست) کمتر از آن چیزی است که ممکن است فکر کنید. با این حال تفاوت ضد آفتاب مردانه و زنانه در چه مواردی خود را نشان می‌دهد؟

اگر بخواهیم تعدادی از تفاوت‌های مهم بین ضد آفتاب زنانه و مردانه را برشمریم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرمولاسیون

می‌توان گفت که به طور متوسط فرمولاسیون ضد آفتاب‌های مخصوص زنان و مردان با یکدیگر تفاوت‌های دارند. از آن جایی که پوست زنان به طور متوسط خشک‌تر از پوست مردان است، معمولاً ضد آفتاب‌های زنانه حاوی مواد مغذی و عناصری مانند روغن‌های طبیعی و ویتامین‌های مفید برای نرمی و نشاط بخشیدن به پوست هستند. به علاوه در ضد آفتاب‌های زنانه معمولا ترکیباتی مانند عصاره گیاهی و موادی که به جوان‌سازی پوست کمک می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترکیبات

ضد آفتاب‌های مردانه و زنانه ممکن است دارای ترکیبات متفاوتی باشند. برای مثال، ممکن است ضد آفتاب‌های زنانه حاوی مواد آرایشی مانند رنگ و کرم‌پودر باشند که در ضد آفتاب‌های مردانه معمولاً استفاده نمی‌شود.

عطر و رایحه

ضد آفتاب‌های زنانه ممکن است دارای عطر و رایحه ملایم و متناسب با سلیقه زنانه باشند. برخی از مردان ممکن است ترجیح دهند ضد آفتابی را استفاده کنند که بدون عطر و رایحه باشد. به عنوان مثال ضد آفتاب‌هایی که بیشتر برای ورزش یا فعالیت‌های بیرونی مناسب هستند.

عوامل متفرقه

ضد آفتاب‌های مردانه و زنانه می‌توانند برای نیازهای خاص جنسیتی طراحی شوند. مثلاً ضد آفتابی که مخصوص پوست‌های مردانه است، ممکن است در مقابل تعریق و رطوبت مقاومت بیشتری داشته باشد و به عنوان یک ضد آب استفاده شود. در مقابل ضدآفتاب‌های زنانه رنگی و کرم‌پودری باشند تا آرایش را آسان‌تر کنند.

اما صرف نظر از این تفاوت‌ها، بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که روتین مراقبت از پوست خود را بر اساس نوع پوست و شرایط خاص خود به‌وجود آورید. به عنوان مثال، ژل کرم ضد آفتاب +SPF50 فاقد چربی آقایان ممکن است هدف اصلیش آقایان باشند، اما فرمول سبک و بدون چربی آن برای همه انواع پوست، از جمله پوست‌های حساس، مناسب است. یا به عنوان یک مثال دیگر ژل کرم ضد آفتاب +SPF50 فاقد چربی  کرم ضد آفتابی است که قابل استفاده توسط همه افراد است و مناسب کسانی است که پوست‌های چرب و مستعد آکنه دارند.

نتیجه‌گیری

هرچند برخی از ضد آفتاب‌ها به صورت جداگانه برای مردان و زنان طراحی و تولید و روانه بازار می‌شوند، اما بیشتر ضد آفتاب‌ها به طور کلی برای هر دو جنس قابل استفاده هستند. در انتخاب یک ضد آفتاب، مهمترین اصل باید توجه به نوع پوست، حساسیت‌های خاص هر فرد و نیازهای خود باشد.
به طور کلی می‌توان گفت که بهترین کار برای هر شخص این است که به نیازهای پوست خود توجه کند. چه پوستتان خشک، چرب یا یک جایی وسط این دو است، باید به دنبال محصولاتی باشید که مناسب پوست شما است و بهترین نتیجه را برای پوست شما به طور خاص برآورده می‌کند. به جای این که به صورت جنسیتی به این محصولات نگاه کنید بهتر است که به صورت فردگرایانه با این موضوع برخورد کنید و همواره نظر کارشناسان را در این موارد بجویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button