ماسک مو بدون سولفات

ماسک مو بدون سولفات: راهی مطمئن برای شادابی و لطافت مو

ماسک مو بدون سولفات

ماسک مو بدون سولفات: راهی مطمئن برای شادابی و لطافت مو

ماسک مو بدون سولفات یکی از محصولاتی است که همیشه برای مراقبت‌های تکمیلی و حرفه‌ای از مو و پوست سر توصیه می‌شود. سولفات (SLS, SLES) شوینده‌ای قوی است که در بسیاری از شامپوها و ماسک موهای استفاده می‌شود. اما این ماده علاوه بر قدرت زیاد پاکیزگی، باعث از بین رفتن چربی‌های طبیعی مو و پوست سر و خشک شدن آن نیز می‌شود. این ماده همچنین در افراد با پوست حساس می‌تواند موجب تحریک پوست شده و به بروز التهاب و خارش در این ناحیه منجر شود.
در مقابل، در صورتی که از شامپو یا ماسک مو بدون سولفات استفاده کنید، می‌توانید به درمان برخی از مشکلات مو از جمله خشکی و آسیب‌دیدگی مو و رفع التهاب و خارش پوست سر کمک کنید.
در این مقاله از بلاگ ساین اسکین قصد داریم به آثار مخرب سولفات بر مو و پوست سر پرداخته و مزایای استفاده از یک ماسک مو بدون سولفات را بررسی کنیم.

چه عواملی باعث خشکی و آسیب دیدگی مو می‌شوند؟

مجموعه عوامل مختلفی می‌تواند باعث از بین رفتن رطوبت مورد نیاز مو و خشکی آن شوند. خشکی مو نیز به نوبه خود زمینه‌ساز ایجاد آسیب‌های بیشتر همچون شکنندگی و بروز موخوره است. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرم کردن بیش‌از حد مو با استفاده از سشوار، اتوی مو و فر کننده‌ها
  • رنگ کردن و دکلره زیاد و با فواصل کوتاه
  • استفاده از محصولات بهداشتی نامناسب دارای سولفات
  • عوامل طبیعی مانند آب و هوای خشک و سرد
  • قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب

ماسک مو بدون سولفات موهای خشک و آسیب دیده DR ساین اسکالپ

موی خشک و آسیب‌دیده، تا حد زیادی زیبایی خود را از دست می‌دهد و قابلیت حالت‌پذیری کمتری هم دارد. شکنندگی و دوشاخه شدن انتهای مو (موخوره) نیز از عوارض خشکی مو شناخته می‌شود که به مرور باعث ریزش مو می‌شود. برای درمان خشکی مو استفاده از محصولات مراقبت از موی مناسب موهای خشک و قرار دادن یک ماسک موی بدون سولفات در روتین مو، راه حل خوبی به نظر می‌رسد. در هر صورت بهتر است به‌طور منظم با پزشک متخصص پوست و موی خود در ارتباط باشید و در رابطه با مسائل و مشکلات پوست و موی خود با او مشورت کنید.

از چه محصولاتی برای مراقبت از موهای خود استفاده کنیم؟

زمان خرید ماسک مو و یا شامپو‌های مختلف، باید دقت کنیم که در این محصولات از مواد شیمیایی قوی استفاده نشده باشد. چون این ترکیبات می‌توانند باعث خشکی، از بین رفتن درخشش مو و مشکلات دیگری شوند. برای رفع هر کدام از این مشکلات باید زمان و هزینه زیادی صرف کنید تا دوباره صاحب موهایی سالم و شاداب شوید.

در صورت استفاده از شامپو و ماسک مو بدون سولفات دیگر نیازی نیست نگران آسیب‌دیدگی موها بر اثر استفاده از شوینده‌های دارای ترکیبات شیمیایی باشید. در این نوع ماسک‌ مو ب از مواد طبیعی مانند روغن‌ها و عصاره‌های گیاهی و همچنین ویتامین‌ها استفاده می‌شود. اگر موهای خشک و آسیب‌دیده‌ای دارید یا می‌خواهید از محصولات ملایم‌تری استفاده کنید که دارای ترکیبات طبیعی هستند، ماسک موهای خشک و آسیب دیده DR ساین اسکالپ را به شما پیشنهاد می کنیم که می‌توانید آن را در سایت ساین اسکین مشاهده کنید.

اثرات مخرب سولفات روی سلامت موها و راه حل آن

وقتی در ماسک مو از سولفات (SLS, SLES) استفاده شود، مو رطوبت طبیعی خود را از دست خواهد داد و دیگر نرم و حالت‌دار نخواهد بود. سولفات موجود در شامپوها، برای افرادی که پوست سر و موی خشک دارند یا پوست سر حساس دارند و همچنین افرادی که موهای نازک یا وز و خشک دارند، اثرات منفی و ناراحت‌کننده‌ای دارد.
محصولات حاوی سولفات همچنین سلامت پوست سر را هدف قرار داده و باعث خشکی، خارش، التهاب و گاهی پوسته‌ریزی کف سر می‌شوند.

مزایای استفاده از ماسک مو بدون سولفات

مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت استفاده از ماسک مو بدون سولفات نسبت به ماسک موهایی که در ترکیبات خود سولفات دارند، عدم آسیب به مو و پوست سر است. همانطور که گفته شد، ترکیبات این ماسک‌ها بسیار ملایم‌تر بوده و دارای ترکیبات آبرسان و نرم‌کننده مو هستند.  بعضی از ماسک‌های بدون سولفات همچنین می‌توانند چربی مو را کنترل کرده و از چرب شدن بیش‌ازحد مو جلوگیری کنند. اگر شما هم دوست دارید همیشه موهایی سالم و شاداب داشته باشید می‌توانید از ماسک موهای خشک و آسیب دیده DR ساین اسکالپ استفاده کنید.

ماسک مو فاقد سولفات ماسک موهای خشک و آسیب دیده DR ساین اسکالپ

ماسک مناسب موهای خشک و آسیب دیده DR ساین اسکالپ سبب افزایش درخشندگی و لطافت مو می‌گردد و ساختار فیزیکی ساقه مو را اصلاح می‌کند تا حسی عالی از لمس مو را به مصرف کننده ارائه دهد. کمپلکس زایلی شاین در کنار روغن آرگان و شی‌باتر علاوه بر حفظ رطوبت حداکثری مو به ترمیم موی دارای موخوره و آسیب‌های ناشی از سشوار، اتو و رنگ مو کمک شایانی می‌کند.

جمع‌بندی

خشکی مو سر منشاء بسیاری از مشکلات و آسیب‌های مو همچون شکنندگی، موخوره و ظاهر ناخوشایند آن است. سولفات به کار رفته در بیشتر شوینده‌ها از جمله شامپوها و نرم‌کننده‌های مو به مرور باعث خشکی بیشتر و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به مو می‌شود.
قرار دادن یک ماسک مو بدون سولفات در کنار شامپوهای فاقد سولفات کمک بسیاری به لطافت و شادابی مو کرده و از بروز آسیب‌های ناشی از خشکی مو جلوگیری می‌کند.
لطفا چنانچه تجربه یا سوالی در زمینه استفاده از ماسک‌های مو و محصولات مراقبت از موی خشک دارید در بخش دیدگاه‌های همین پست با ما مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button