فواید آبرسانی پوست صورت

آبرسانی پوست صورت چگونه از پیری زودرس پوست پیشگیری می‌کند؟

فواید آبرسانی پوست صورت

آبرسانی پوست صورت چگونه از پیری زودرس پوست پیشگیری می‌کند؟

آبرسانی پوست صورت، یکی از راه‌حل‌های مفید برای داشتن پوستی سالم و درخشان است. زمانی که احساس می‌کنید پوستتان خشک و کدر شده است، خارش دارد یا چین‌وچروک‌هایی بر روی آن ظاهر شده است، احتمالاً پوستتان دهیدراته شده است.

از آنجایی که پوست کم آب و دهیدراته می‌تواند ظاهر شما را خسته و فرسوده نشان دهد؛ ما در این مقاله از بلاگ ساین اسکین قصد داریم شما را با علائم کم آبی پوست و تأثیری که بر روی پیری زودرس دارد، مزایای آبرسانی پوست و بهترین روش‌های آبرسانی آشنا کنیم.

علائم خشکی و دهیدراته بودن پوست

برخی علائم وجود دارند که با بررسی آن‌ها می‌توانید متوجه شوید که آیا پوستتان واقعاً دچار کم آبی شده است، خشک است یا به یک بیماری پوستی دچار شده‌اید.

  •  کدر شدن ظاهر پوست
  • خارش بدون دلیل پوست
  • ایجاد خطوط ریز و چین‌وچروک
  • گودی و تیرگی زیر چشم

در مقاله «تفاوت پوست خشک و دهیدراته چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟» در این‌باره بیشتر بخوانید.

تأثیر دهیدراته شدن پوست بر روی پیری زودرس

پوستی که دچار کم آبی مزمن شده است، می‌تواند علائم پیری زودرس را بیشتر نشان دهد. نشانه‌هایی مانند نمایان شدن خطوط ریز چین‌وچروک، تیرگی، شل‌شدگی و افتادگی پوست از آن جمله است. در صورتی که به موقع به فریاد پوست کم‌آب خود نرسید، نیاز شما به درمان‌های تخصصی پزشکی بیشتر می‌شود و چه بسا شما را متحمل هزینه‌های بسیاری خواهد کرد.

همچنین، مهم است به این مسئله توجه داشته باشید که اگر پوست کم‌آبی دارید، این احتمال وجود دارد که بدن شما به طور کلی کم‌آب شود و می‌تواند به یک مسئله پزشکی تبدیل شود. در این وضعیت، علائم کم‌آبی شدید ممکن است خود را به صورت سرگیجه یا سبکی سر، خشکی دهان و احساس ضعف نشان دهد.

بهترین روش آبرسانی پوست صورت

تفاوت مرطوب‌کنندگی و آبرسانی پوست صورت چیست؟

آبرسانی یا هیدراتاسیون پوست، فرآیندی است که رطوبت را به سلول‌های داخل پوست می‌رساند. سطوح نرمال هیدراتاسیون می‌تواند به حفظ درخشندگی و لطافت پوست، جلوگیری از بروز اولین نشانه‌های پیری و محافظت پوست در برابر آسیب‌های ناشی از شرایط محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک کند.

هیدراتاسیون و مرطوب کردن اغلب از اصطلاحاتی هستند که به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. در حالی که این دو متفاوت‌اند. آبرسانی پوست به روش‌هایی برای رساندن آب به سلول‌های پوستی اشاره دارد؛ از سوی دیگر، مرطوب کردن پوست، مانعی بر روی سطح پوست ایجاد می‌کند و از تبخیر شدن رطوبت داخل پوست جلوگیری می‌کند.

از سوی دیگر آبرسان‌ها معمولا بر پایه آب تولید می‌شوند و ساختاری ژل مانند دارند. درحالی‌که مرطوب‌کننده‌ها بر پایه ترکیبات روغنی هستند و عموما فرم کرِمی دارند.

چرا آبرسانی پوست صورت ضروری است؟

آبرسانی از روش‌های مؤثر تغذیه پوست است. آبرسانی را می‌توان دومین مرحله از انواع روتین‌های پوستی و پس از پاکسازی پوست دانست. این کار علاوه بر پوست‌های خشک، برای افرادی که پوست چرب و مختلط دارند نیز بسیار ضروری است.

اگر می‌خواهید با چین‌وچروک، خشکی و خارش پوست خود مبارزه کرده و از پیری زودرس آن پیشگیری کنید، بایستی آبرسانی به پوست صورتتان را در روتین پوستی خود قرار دهید. در واقع یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای سلامت و ظاهر پوست خود انجام دهید، این است که آن را در تمام طول روز هیدراته نگه دارید تا میزان رطوبت مورد نیاز پوستتان تامین شده و دچار کم آبی نشود.

مزایا و فواید آبرسانی پوست صورت

زمانی که پوست شما به اندازه کافی هیدراته می‌شود، ظاهر صورت شما نیز درخشان‌تر، لطیف‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. حقیقت این است که آبرسانی به پوست صورت و هیدراتاسیون به تنظیم تولید سبوم، کاهش جوش و حتی بهبود چین‌وچروک‌ها کمک می‌کند. رفع و کاهش افتادگی و تیرگی پوست نیز از دیگر فواید آبرسانی پوست محسوب می‌شود.

اما سایر فواید آبرسانی پوست صورت به شرح زیر است:

  • بهبود بافت پوست
  • تقویت سد پوستی و جلوگیری از نفوذ میکروارگانیسم‌های مضر
  • کاهش جساسیت، سوزش و قرمزی پوست
  • افزایش روند طبیعی بهبود پوست
  • جلوگیری از خشکی و پوسته‌پوسته شدن

معرفی بهترین روش‌های آبرسانی پوست صورت

در ادامه به معرفی بهترین روش‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید پوست خود را آبرسانی کنید، می‌پردازیم.

1. استفاده از محصولات مراقبتی پوست آبرسان

بهترین روش آبرسانی پوست صورت، استفاده از سرم، ماسک و کرم‌های تخصصی آبرسان است. این محصولات با آبرسانی و حفظ رطوبت پوست، باعث می‌شوند خطوط چین‌وچروک پوست کمتر به چشم بیایند. از طرف دیگر با از بین بردن خشکی و تیرگی پوست، ظاهری جوان‌تر به آن می‌بخشند.

ژل کرم آبرسان 24 ساعته ساین آکوا ساین اسکین

ژل کرم آبرسان 24 ساعته ساین آکوا ساین اسکین

از بهترین محصولات در این زمینه که به آبرسانی سریع انواع پوست کمک می‌کند، ژل کرم آبرسان 24 ساعته ساین آکوا ساین اسکین است. این ژل کرم شامل ترکیبات آبرسان مانند PatcH2O، اسید هیالورونیک، نیاسین، روغن جوجوبا و روغن آفتابگردان است. ساین آکوا  با بافت سبک خود، جذب سریع و ماندگاری 24 ساعته به حفظ رطوبت و ایجاد پوستی با طراوت و شاداب کمک می‌کند.

پس از 30 دقیقه از مصرف ژل کرم آبرسان ساین آکوا، رطوبت پوست به شکل معنی‌داری افزایش پیدا می‌کند. به خاطر ساختار خاص ترکیبات موجود در ساین آکوا، این رطوبت‌رسانی حتی تا 48 ساعت ادامه پیدا کرده و بعد از دو هفته مصرف، شاهد افزایش چشمگیر شادابی و الاستیسیته پوست خواهید بود.

2. استفاده از کرم مرطوب کننده

کرم‌های مرطوب کننده حاوی ویتامین E و C، آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که از پوست در برابر اثرات مخرب اشعه ماوراءبنفش خورشید، آلودگی و محرک‌های شیمیایی محافظت می‌کنند. استفاده از مرطوب کننده‌ها در کنار آبرسانی پوست، به حفظ رطوبت رسانده شده به پوست کمک می‌کند.

3. فیشیال پوست

با استفاده از فیشیال منظم پوست می‌توانید پوست خود را به صورت عمیق پاکسازی، لایه‌برداری و هیدراته کنید؛ اما توجه داشته باشید در انجام این مورد زیاده‌روی نکنید. استفاده هفته‌ای دو تا سه بار از ماسک‌های آبرسان صورت با ترکیباتی مثل هیالورونیک اسید و آلوئه‌ورا در خانه نیز یک روش محبوب و اثرگذار در آبرسانی پوست صورت شناخته می‌شود.

در نهایت، سعی کنید در کنار روش‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، حتماً از آب کافی و رژیم غذایی متعادل شامل میوه و سبزیجات استفاده کنید. از حمام آب داغ و مصرف بیش از حد کافئین و الکل خودداری کنید. همچنین، کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید و از کرم دور چشم نیز استفاده کنید.

جمع‌بندی

آبرسانی پوست صورت، یک مرحله مهم در روتین مراقبتی پوست است. شما می‌توانید با بهبود سطح هیدراتاسیون پوست خود با استفاده از کرم‌های آبرسان یا سایر روش‌های آبرسانی که در این مقاله از ساین اسکین به آن‌ها پرداختیم، به حفظ سلامتی و شادابی پوست خود کمک کنید.

شما تجربه استفاده از کدام روش آبرسانی را دارید؟ در بخش دیدگاه‌ها از تجربیات پوستی خود برایمان بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button