درمان پوست بدن خشک

برای درمان پوست بدن خشک چه کارهایی انجام دهیم؟

درمان پوست بدن خشک

برای درمان پوست بدن خشک چه کارهایی انجام دهیم؟

برای درمان پوست بدن خشک، همواره به اقداماتی چون تغییر سبک زندگی، استفاده از مرطوب کننده‌ها و پرهیز از استحمام طولانی نیاز خواهد بود. اگر پوست بسیار خشکی دارید، با ما تا پایان این مقاله از بلاگ ساین اسکین همراه شوید تا با اقدامات موثر و جزئیات بیشتر در رایطه با پیشگیری و درمان پوست بدن خشک بیشتر آشنا شوید.

اقدامات ساده برای درمان پوست بدن خشک

درمان‌های زیادی برای جلوگیری از پوست بدن خشک وجود دارد، از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

1. استحمام با آب ولرم

در زمان حمام کردن از آب ولرم استفاده کرده و سعی کنید زمان استحمام را تا حد ممکن محدود نمایید. دوش طولانی مدت یا حمام با آب داغ، چربی طبیعی پوست شما را از بین می‌برد و همین موضوع زمینه را برای خشک شدن پوستتان فراهم می‌کند. حمام کردن را به حداکثر دو تا سه بار در هفته و به کمتر از ۱۵ دقیقه کاهش دهید.

2. استفاده از شوینده با خاصیت مرطوب کنندگی

استفاده از شوینده‌های غیر صابونی با فرمولاسیون ویژه را می‌توان یک درمان پوست بدن خشک دانست. بهتر است برای شستشوی پوست خشک از شامپو بدن حاوی مرطوب کننده، استفاده کنید. نباید از صابون‌ها در زمان استحمام استفاده کرد، صابون‌ها pH پوست را از حالت تعادل خارج می‌کنند و باعث خشکی بیشتر پوستتان می‌شوند. سعی کنید برای جلوگیری از التهاب پوستی از کیسه، سنگ پا و لوفا ( لایه‌بردار گیاهی) با دفعات کمتری در طول هر ماه استفاده کنید.

شامپو بدن پوست خشک ساین بادی

شامپو بدن مخصوص پوست خشک DR ساین بادی

3. استفاده از لوسیون‌های آبرسان و مرطوب کننده

افرادی که پوست بدن خشکی دارند باید بعد از حمام حتما از یک لوسیون بدن مرطوب کننده مناسب استفاده کنند. هوای گرم و خشک یا سرد و خشک، می‌تواند پوست حساس را خشک‌تر کرده و خارش و پوسته پوسته شدن آن را شدید‌تر کند. بعد از هر بار استحمام، تمام بدن خود و قسمت‌هایی که بیشتر مستعد خشکی هستند را با کرم مرطوب کننده، ماساژ دهید. این قسمت‌ها معمولا در ساق پا، بازوها و ناحیه پشت کمر واقع است. در نظر داشته باشید، می‌توانید از انواع روغن‌های گیاهی چون روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام و… نیز به عنوان محصولات مراقبت پوستی بدن، بعد از حمام استفاده کنید.

4. پوشیدن لباس‌های نخی و گشاد

لباس‌هایی را انتخاب کنید که جنس پارچه‌های آن‌ها از الیاف طبیعیِ ضد آلرژی باشند. الیاف طبیعی مانند پنبه و کتان به پوست شما اجازه تنفس بیشتری می‌دهند. پشم، اگرچه طبیعی بوده اما گاهی می‌تواند باعث تحریک پوست شود. از پوشیدن لباس‌های بسیار تنگ نیز خودداری کنید که موجب تعریق زیاد و در نتیجه ایجاد حساسیت و خشکی پوست می‌شوند. برای شستن لباس‌ها، از شوینده‌های بدون رنگ و عطر استفاده کنید. شوینده‌هایی که مواد عطری و رنگ‌های مصنوعی در آن‌ها استفاده می‌شوند، احتمالا باعث حساسیت و خشکی بیشتر پوست بدنتان خواهند شد.

5. مصرف آب کافی

پوست دهیدراته و کم‌آب، همواره خشک است. کم آبی بدن، می‌تواند، پوست شما را خشک‌تر و کدر‌تر کند. با مصرف روزانه ۸ لیوان آب، می‌توانید از خشکی پوستتان تا حدود زیادی پیشگیری کنید.

خارش در پوست بدن خشک

افرادی که پوست خشکی دارند، بیشتر از همه مستعد التهابات و قرمزی پوستِ همراه با خارش هستند. از سوی دیگر، با خارش بیشتر، احتمال آسیب و ایجاد التهابات پوستی نیز افزایش می‌یابد.
اگر خشکی پوست باعث خارش می‌شود، یک تکه یخ را درون پارچه‌‌ی نخی به صورت دولایه پیچیده و به آرامی روی پوستتان بمالید. همچنین می‌توانید از کرم یا پماد ضد خارش حاوی حداقل 1 درصد هیدروکورتیزون و پماد‌هایی چون دپانتکس که حاوی ویتامین‌های گروه B هستند، استفاده کنید.

شامپو بدن پوست خشک

شامپو بدن پوست خشک DR ساین بادی یک شوینده بدن ایده‌آل برای استفاده‌ی روزانه افرادی است که پوست بدن خشکی دارند. این شامپو بدن با حفظ رطوبت پوست، تمام میکروارگانیسم‌ها، آلودگی‌های پوستی و همچنین التهابات و خارش پوستی را از بین می‌برد.

شامپو بدن مخصوص پوست خشک ساین بادی

شامپو بدن مخصوص پوست خشک DR ساین بادی

از مشخصات کلی شامپو بدن پوست خشک DR ساین بادی:

  • دارای فرمولاسیون ویژه برای پوست‌های دهیدراته و خشک
  • خاصیت بالا در آبرسانی و مرطوب نمودن پوست
  • کاهش عوارض ناشی از خشکی پوست چون التهاب، قرمزی و خارش با داشتن ترکیباتی چون لانولین، آلوئه ورا، دکسپانتنول و اوره
  • پاکسازی و حذف آلودگی‌های پوست بدون ایجاد عوارض التهابی به دلیل داشتن شوینده‌های ملایم
  • کمک به لطافت، نرمی و سلامت هر چه بیشتر پوست

جمع‌بندی

اگر تا به حال به فکر درمان پوست بدن خشکِ خود نیفتاده‌اید، باید ذکر کنیم، با عدم پیشگیری و درمان این نوع عارضه‌ی پوستی، می‌توانید عوارض دیگری را نیز در پوست خود مشاهده کنید. اگزما، پسوریازیس، التهابات شدید پوستی و حتی قارچ پوستی از جمله بیماری‌هایی است که در پوست‌های خشک بیشتر نمایان می‌شوند.
در این مطلب از ساین اسکین شما را با انواع راهکارهای مراقبت از پوست خشک بدن و پیشگیری از شدت یافتن آن آشنا کردیم. چنان‌چه نظر یا تجربه‌ای در این رابطه دارید با ما در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button