چگونه بهترین ضد آفتاب مناسب پوست چرب و جوشدار را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین ضد آفتاب مناسب پوست چرب و جوشدار را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین ضد آفتاب مناسب پوست چرب و جوشدار را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین ضد آفتاب مناسب پوست چرب و جوشدار را انتخاب کنیم؟

استفاده از ضد آفتاب از ملزومات زندگی روزمره است که می‌تواند از ایجاد بسیاری از مشکلات پوستی نظیر چین و چروک، لکه‌های پوستی و حتی جوش‌های مختلف جلوگیری کند. با این وجود استفاده از کرم یا ژل ضد آفتاب نامناسب و اشتباه نه تنها به جلوگیری از ایجاد آسیب‌های پوستی اشعه خورشید منتهی نمی‌شود، بلکه به دلیل چربی زیاد، ترکیبات نامناسب و استاندارد نبودن ساختار موجب بدتر شدن وضعیت پوست مستعد به جوش و آکنه می‌شود. پس اگر پوست چرب و جوشدار دارید، احتمالاً این سؤال برایتان پیش آمده است که چگونه بهترین ضد آفتاب مناسب پوست چرب و جوشدار را انتخاب کنیم؟ در ادامه این مقاله از بلاگ ساین اسکین مطلب با بررسی تعدادی نکته مهم شما را در این زمینه همراهی می‌کنیم.

نکات انتخاب ضد آفتاب مناسب پوست چرب و جوشدار

مجموعاً نکات متعددی در خصوص نحوه مراقبت از پوست چرب و مستعد آکنه وجود دارد. در واقع این نوع پوست از حساس‌ترین انواع پوستی به حساب می‌آید که در انتخاب محصولات پوستی برای آن باید دقت بسیاری به خرج داد. یک اشتباه کوچک در انتخاب محصولات بهداشتی و مراقبتی می‌تواند موجب ایجاد آکنه و چندین برابر شدن تعداد جوش‌ها شود. از جهتی انتخاب ضد آفتابی که هم با بافت چرب پوست سازگار باشد و هم موجب بدتر نشدن وضعیت جوش‌ها نشود، کار دشواری است. با این حال با در نظر گرفتن جوانب مختلف، چهار نکته مهم را برای شما در ادامه آورده‌ایم.

ضد آفتاب فاقد چربی اکنس ساین اسکین

1. توجه به ترکیبات

به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم که در خرید هر نوع محصول مراقبتی، بهداشتی و آرایشی به ترکیبات آن دقت کنید. بعضی از ترکیبات به خصوص ترکیبات چرب به بیرون‌ریزی جوش‌ها و آکنه‌های مختلف منتهی می‌شوند. در مجموع برای انتخاب ضد آفتاب مناسب پوست چرب و جوشدار به سراغ مدل‌هایی بروید که دارای ترکیبات ضدباکتریایی و غیر چرب هستند. این محصولات به جلوگیری از رشد باکتری و بالطبع جلوگیری از جوش زدن کمک می‌کنند. حتی وجود برخی ترکیبات می‌تواند به تنظیم چربی پوست و کنترل ترشح آن کمک کند.

2. برخوردار بودن از استانداردها

ضد آفتاب پوست چرب و جوشدار باید از تمامی استانداردهای لازم برخوردار باشد. به این ترتیب می‌توانید نسبت به باکیفیت و مطلوب بودن مواد یا ترکیبات آن مطمئن باشید. همچنین در خصوص اینکه در استفاده طولانی مدت موجب ایجاد اثرات مخرب نمی‌شود، خیالی آسوده خواهید داشت. به طور معمول مدل‌هایی که دارای تأییدیه سازمان غذا و دارو هستند، مدل‌هایی قابل اعتماد و مطمئن به حساب می‌آیند.

3. دقت به عدد اس‌پی‌اف

بعد از اطمینان از سازگاری محصول با پوست، شاید مهم‌ترین شاخص بهترین ضد آفتاب مناسب پوست چرب و جوشدار میزان SPF آن باشد. این عدد که نشان‌دهنده میزان محافظت ضد آفتاب از پوست است می‌تواند متغیر باشد. هرچه عدد بزرگ‌تر باشد میزان محافظت هم بیشتر می‌شود اما حداقل میزان SPF طبق نظر متخصصان 30 است. در مقاله «SPF ضدآفتاب چیست؟ هر آنچه لازم است درباره اس پی اف بدانید» درباره اس پی اف و مقدارهای متفاوت آن بیشتر توضیح داده‌ایم.

4. محافظت طیف گسترده

محافظت طیف گسترده به این معناست که کرم ضد آفتاب بتواند علاوه بر مهار پرتو فرابنفش UVB، در مقابل پرتوهای مضر دیگر نور خورشید همچون UVA نیز از پوست محافظت کند. چرا که پرتو UVA با طول موج بلندتر خود می‌تواند به اعماق پوست نفوذ کرده و در طولانی مدت مشکلاتی نظیر چین و چروک و لک‌های تیره را به وجود آورد. بنابراین یک کرم ضد آفتاب خوب باید بتواند پوست را در مقابل طیف‌های مختلف نور خورشید ایمن نگه دارد. این ویژگی معمولا با PA و چند علامت (+) در کنار آن مشخص شده است. هرچه تعداد پلاس‌ها بیشتر باشد محافظت هم بیشتر است.

بهترین ضد آفتاب مناسب پوست چرب و جوشدار

با توجه به ویژگی‌ها و نکات مهمی که بررسی کردیم، می‌توان ژل کرم ضدآفتاب اکنس ساین اسکین SPF50+ به‌عنوان بهترین ضد آفتاب پوست چرب و جوشدار معرفی کرد.

ضد آفتاب اکنس ساین اسکین

دلایل بهترین بودن این کرم را می‌توانیم به این ترتیب خلاصه کنیم:

  • ضد آفتاب اکنس ساین اسکین کاملا فاقد چربی بوده و با بافت بسیار سبک خود برای پوست‌های چرب بهترین است.
  • دارای ®Azeclair (از مشتقات آزلائیک اسید) و خواص کراتولیتیک است و از ملتهب شدن پوست جوشدار جلوگیری می‌کند.
  • ترکیباتی نظیر عصاره بابونه، عصاره بید کانادایی و نیاسین آمید با اثر التیام‌بخشی و ضدباکتریایی موجب بهبود پوست می‌شوند.
  • اس‌پی‌اف +۵۰ و محافظت طیف گسترده آن به‌خوبی از پوست شما در برابر آفتاب و از جمله UVB و انواع UVA مراقبت می‌کند.
  • این ضد آفتاب دارای استانداردهای سازمان غذا و دارو است.

جمع‌بندی

در نهایت محصولات مختلفی به‌عنوان ضد آفتاب مناسب پوست چرب و جوشدار تولید شده‌اند اما بسیاری از آن‌ها برای پوست‌های جوشدار مناسب نیستند و موجب ملتهب و بدتر شدن پوست می‌شوند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که از ژل کرم ضدآفتاب اکنس ساین اسکین SPF50+ استفاده کنید که از تمام ویژگی‌های لازم برخوردار است و سلامت پوست شما را تضمین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button