تفاوت پوست خشک و دهیدراته

تفاوت پوست خشک و دهیدراته چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

تفاوت پوست خشک و دهیدراته

تفاوت پوست خشک و دهیدراته چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

اگر اهل مراقبت از پوست باشید، احتمالا دو اصطلاح «پوست خشک» و «پوست دهیدراته» را زیاد شنیده‌اید. در نگاه اول شاید هر دوی این اصطلاحات یکی به نظر بیایند، اما در اصل پوست خشک و پوست دهیدراته تفاوت‌های زیادی دارند. اگر پوست شما هم طراوت و تازگی خودش را از دست داده است، در این مقاله همراه بلاگ ساین اسکین باشید، تا درمورد تفاوت پوست خشک و دهیدراته بیشتر صحبت کرده و شما را راهنمایی کنیم تا درک بهتری از وضعیت پوست خود داشته باشید.

تفاوت پوست خشک و دهیدراته؛ هر کدام چطور به‌ وجود می‌آیند؟

وجود آب و چربی فاکتور مهمی در سلامتی و شادابی پوست و عملکرد بهتر سد دفاعی پوست به شمار می‌آید. پوست دهیدراته یک وضعیت موقتی است و معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که پوست دچار کمبود آب می‌شود. این وضعیت که معمولا به دنبال کم‌آبی بدن رخ می‌دهد، می‌تواند حتی برای افراد با پوست چرب نیز پیش بیاید. خشکی پوست اما زمانی رخ‌ می‌دهد که پوست چربی خود را از دست داده باشد. عدم وجود چربی در سطح پوست توان سد دفاعی پوست در برابر از دست دادن رطوبت مورد نیاز و آسیب‌های محیطی را کاهش می‌دهد. متأسفانه پوست خشک بسیار مستعد حساسیت است و نیاز به مراقبت زیادی دارد. شاید تصور کنید که پس پوست چرب که ذاتا چرب است، خشک نمی‌شود و به مرطوب کننده نیاز ندارد. اما خواندن مقاله «مرطوب کننده پوست چرب و جوشدار باید چه مشخصاتی داشته باشد؟» کمک می‌کند تا این تصور اشتباه را اصلاح کنید!

تفاوت پوست خشک و دهیدراته؛ هر کدام چه علائمی دارند؟

علاوه بر تفاوت ماهیت پوست خشک و دهیدراته، علائم و نشانه‌های این دو مشکل نیز با هم متفاوت است. در ادامه برخی از شایع‌ترین علائم این دو مشکل پوستی را برمی‌شمریم.

علائم پوست دهیدراته

  • کاهش خاصیت ارتجاعی پوست
  • ظاهر کدر و خسته پوست
  • خارش
  • ترک خوردن لب‌ها
  • چروک‌های ریز و ناگهانی
  • گودی زیر چشم

علائم پوست خشک

  • قرمزی و التهاب پوست
  • پوست ترک‌خورده
  • پوسته‌پوسته‌شدن
  • افتادگی پوست
  • بافت زبر و خشن

تفاوت پوست خشک و دهیدراته؛ چطور از خشکی و دهیدراته‌شدن پوست پیشگیری کنیم؟

پیشگیری از دهیدراته شدن یا خشکی پوست همیشه آسان‌تر از درمان آن است. با انجام برخی کارهای ساده و رعایت نکاتی کوچک به راحتی می‌توان از این مشکلات پیشگیری کرد. برای اینکه پوستتان خشک و یا دهیدراته نشود، بهتر است حتما کارهای زیر را انجام دهید.

پیشگیری از پوست خشک و دهیدراته

پیشگیری از دهیدراته‌شدن پوست

  1. حتما آب کافی بنوشید.
  2. از آبرسان مناسب استفاده کنید.
  3. خواب کافی داشته باشید.
  4. مصرف الکل، کافئین و غذاهای شیرین را کنار بگذارید.
  5. در هوای گرم، هنگام بیماری و همچنین ورزش‌کردن آب بیشتری را میل کنید.

پیشگیری از خشکی پوست

  • با آب ولرم حمام کنید و تعداد و زمان دوش‌گرفتن را کم کنید.
  • از شوینده‌های ملایم و غیرصابونی استفاده کنید.
  • یک مرطوب‌کننده خوب را به روتین پوستی‌تان اضافه کنید.
  • از مصرف الکل، کافئین و غذاهای چرب و شیرین دوری کنید.
  • از مرطوب‌کننده هوا استفاده کنید.

دلایل ایجاد خشکی پوست و دهیدراته شدن آن چیست؟

عوامل متعددی می‌تواند منجر به بروز خشکی یا دهیدراته شدن پوست شود. شناخت این دلایل در کنار دقت به علائم کمک می‌کند تا برای درمان دچار اشتباه نشویم. در ادامه به بررسی مهم‌ترین دلایل به وجود آمدن هر کدام از این مشکلات پوستی می‌پردازیم.

دلایل به‌وجودآمدن پوست دهیدراته

  • مشکلات گوارشی

مشکلات گوارشی مانند اسهال و استفراغ می‌تواند باعث کم‌آب شدن بدن و به دنبال آن دهیدراته ‌شدن پوست بشود. مراجعه سریع به پزشک، مصرف دارو و تامین آب مورد نیاز بدن می‌تواند مانع کم آب شدن پوست شود.

  • مصرف ناکافی آب

نوشیدن آب کافی (8 لیوان در روز) علاوه بر کمک به سلامت کلی بدن و ارگان‌ها، شادابی و کیفیت بالای پوست را نیز تامین می‌کند.

  • دیابت

دیابت بیماری خطرناک و شایعی است که گاهی پوست را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. ابتلا به دیابت می‌تواند منجر به افزایش ادرار و کم‌آب شدن بدن و پوست دهیدراته شود.

  • دمای هوا

زندگی در مناطقی که دارای آب و هوای خشک و گرم است، ریسک دهیدراته شدن پوست را افزایش می‌دهد. در حقیقت گرمای بیش‌ازحد و تعریق، بدون مصرف مایعات کافی می‌تواند سطح آب بدن را کاهش دهد.

  • مصرف دارو

گاهی عامل دهیدراته شدن پوست عوارض جانبی مصرف یک داروی خاص است. برخی داروها مانند آنتی‌هیستامین و ملین‌ها می توانند باعث دهیدراته‌شدن پوست بشوند.

دلایل به‌وجودآمدن پوست خشک

  • بالا رفتن سن

همیشه افزایش سن یکی از عوامل خشکی پوست معرفی می‌شود. با بالارفتن سن، پوست چربی کمتری تولید می‌کند که این می‌تواند باعث خشکی پوست بشود.

  • استفاده از شوینده‌های نامناسب

استفاده از شوینده‌های نامناسب همچون صابون و شوینده‌های خشن می‌تواند روغن طبیعی پوست را از بین ببرد و باعث خشکی آن بشود.

  • شستشوی بیش‌ازحد پوست

دوش‌گرفتن و حمام پشت سر هم و طولانی به‌ویژه با آب بسیار داغ یکی از عوامل از بین بردن چربی طبیعی پوست و خشک شدن آن شناخته شده است.

کرم آبرسان ساین آکوا مخصوص پوست خشک و دهیدراته

چطور پوست خشک و دهیدراته را درمان کنیم؟

با توجه به تفاوت پوست خشک و دهیدراته درمان‌های مختلفی نیز برای هرکدام توصیه می‌شوداستفاده از ژل کرم آبرسان 24 ساعته ساین آکوا ساین اسکین و اضافه کردن آن به روتین پوستی یکی از این راه‌هاست. این ژل قدرت بالایی در آب‌رسانی و حفظ رطوبت پوست دارد و مثل یک سد طبیعی از رطوبت پوست شما محافظت خواهد کرد؛ شما بعد از استفاده از این ژل، می‌توانید به‌سرعت نتیجه آن را روی پوست خود مشاهده کنید.

بافت این ژل، بسیار سبک بوده و منافذ پوست شما را مسدود نخواهد کرد. در حقیقت ساین آکوا یک مرطوب کننده قوی با دوام 24 ساعته‌ است که با ترکیباتی مثل PATCH2O، هیالورونیک اسید، بایو سرامید و روغن گل آفتابگردان پس از 30 دقیقه از مصرف به شکل معنی‌داری رطوبت پوست رو افزایش می‌دهد. به خاطر ساختار خاص ترکیبات موجود در ساین آکوا، این رطوبت‌رسانی حتی تا 48 ساعت ادامه پیدا کرده و بعد از دو هفته مصرف، شاهد افزایش چشمگیر شادابی و الاستیسیته پوست خواهید بود.

جمع‌بندی

امروز در ساین اسکین با شما درمورد تفاوت پوست خشک و دهیدراته صحبت کردیم و در پایان سعی‌کردیم راه‌حلی مناسب برای درمان این دو مشکل را در اختیارتان قرار دهیم. فراموش نکنید که پوست شما لایق بهترین‌هاست و ما در ساین اسکین در کنارتان هستیم تا شما را در مسیر رسیدن به پوستی سالم‌تر و شاداب‌تر یاری کنیم؛ پس اگر می‌خواهید پوستی شفاف و تازه داشته باشید، لطفا از سایر محصولات مراقبت از پوست ما دیدن کرده و سعی کنید آن‌ها را به روتین پوستی خود اضافه کنید؛ همچنین اگر سوالی درمورد هر یک از محصولات ما دارید، لطفا در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button