بهترین شامپو برای موهای چرب

راهنمای گام به گام انتخاب بهترین شامپو برای موهای چرب

بهترین شامپو برای موهای چرب

راهنمای گام به گام انتخاب بهترین شامپو برای موهای چرب

یافتن بهترین شامپو برای موهای چرب یکی از چالش‌هایی است که افراد با این نوع مو را درگیر می‌کند. اگر به زیبایی و شادابی موهایتان اهمیت می‌دهید، حتما می‌دانید که انتخاب شامپوی مناسب برای مراقبت و نگه‌داری از مو بسیار مهم و ضروری است. مو به سه نوع چرب، خشک و معمولی تقسیم می‌شود که باید برای هر کدام شامپوی مناسبی تهیه کرد؛ زیرا انتخاب شامپوی نامناسب و ناسازگار با نوع و جنس مو می‌تواند اثر نامطلوبی روی موهای شما داشته باشد. اگر از جمله افرادی هستید که از موی چرب رنج می‌برید و خیلی زود موهایتان چرب می‌شود، بدون شک خرید شامپو دغدغه همیشگی شماست. اما دلیل چرب شدن موها چیست و چطور می‌شود چربی پوست سر را کنترل کرد؟ چه شامپویی مناسب موهای چرب است؟ آیا با شستشوی مرتب می‌توان چربی موها را کاهش داد؟ اگر موهای چرب دارید و از شستشوی هرروز آن خسته شده‌اید، این مقاله از بلاگ ساین اسکین را تا انتها بخوانید. در ادامه به معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم چه شامپویی برای مو و پوست سر چرب مناسب است.

دلیل چرب شدن موها چیست؟

مراقبت درست از موها باعث درخشندگی و شفافیت آن‌ها می‌شود و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. به طور کلی سه نوع موی خشک، چرب و معمولی وجود دارد. یکی از پردردسرترین انواع مو، موهای چرب است. افرادی که موی چربی دارند در مدت کوتاهی پس از شستشو دوباره موهایشان چرب می‌شود و آلودگی و گرد و غبار را به خود جذب می‌کند. به طوری که انگار چندین روز است که حمام نکرده‌اند. دلایل مختلفی برای چرب شدن موها وجود دارد.

عوامل موثر در چرب شدن مو

ژنتیک: شایع‌ترین علت چرب شدن موها الگوهای ژنتیکی است. افرادی که در خانواده‌شان سابقه چربی و شوره سر چرب دارند بیشتر از سایرین با این مشکل مواجه هستند.

اختلالات هورمونی: اختلال در ترشح هورمون‌های مختلف علت دیگری است که باعث چرب شدن موها می‌شود. ترشح زیاد هورمون تستسترون را می‌توان یکی از عوامل چرب شدن مو و پوست سر برشمرد.

استرس: فشارهای روانی از جمله استرس هم روی هورمون‌هایی که چربی مو را کنترل می‌کنند تاثیر می‌گذارد.

عوامل محیطی: علاوه بر این، عوامل بیرونی و محیطی نیز بر تشدید این مشکل موثر هستند. مثلا استفاده بیش از حد از اتومو و شانه کردن مو با برس و شانه‌های کثیف، باعث چرب‌تر شدن موها می‌شود.

تنها راه خلاص شدن از چربی موها شستشوی آن‌هاست. اما از طرف دیگر شستن مرتب و روزانه مو غدد سباسه (ترشح‌کننده چربی) را تحریک کرده و چربی پوست سر را تشدید می‌کند. بهترین راه برای حل این مشکل شستشوی موها با شامپوی مخصوص موهای چرب است. اما بهترین شامپو برای موهای چرب چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

بهترین شامپو برای موهای چرب

بهترین شامپو برای موهای چرب شامپویی است که باعث کنترل غدد چربی (سبوم) پوست سر شود. شامپوهای دارای PH مناسب، چربی پوست سر و موها را گرفته و از چرب شدن سریع آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر تنظیم چربی مو و پوست سر، شسشتوی مرتب موها با شامپوی مناسب، بوی نامطبوع پوست سر را از بین می‌برد و مانع خارش و سوزش پوست سر و جذب گرد و غبار روی موها می‌شود. ژل شامپو موی چرب SR ساین اسکالپ با فرمولاسیون منحصربه‌فردی که دارد، جلوه‌ای زیبا به موهای شما خواهد بخشید. این ژل شامپوی مخصوص موهای چرب از بروز شوره سر جلوگیری می‌کند و موها را تقویت کرده، به رشد آن‌ها کمک می‌کند. همچنین به طور کامل پوست سر و موها را از آلودگی‌های محیطی و چربی پاکسازی می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا چربی‌های اضافی موها گرفته شود و موهایتان شاداب‌تر به نظر برسند.

ژل شامپو موی چرب SR ساین اسکالپ دوباره چرب شدن سریع موها مشکل آزاردهنده دیگری است که افراد با موهای چرب دچار آن هستند. ژل شامپو موی چرب SR ساین اسکالپ با استفاده از کائولین در فرمولاسیون خود، چربی اسکالپ و مو را به سرعت جذب می‌کند. ترکیبات این شامپو باعث کاهش ترشح سبوم شده، در نتیجه موهای شما دیرتر چرب می‌شوند. در فرمولاسیون این محصول خبری از سولفات، نمک، پارابن و مواد مضر نیست و عصاره نخل اره‌ای موجود در این محصول از ریزش مو جلوگیری می‌کند. علاوه بر این با ساختار ژل‌مانندی که دارد، اثر بسیار عمیقی روی موها می‌گذارد. در این شامپو از ترکیب زینک PCA استفاده شده که غده چربی را تنظیم می‌کند و یک آبرسان عالی برای مو است. کافی است برای مدتی از این شامپو استفاده کنید. خودتان متوجه درخشندگی و لطافت موهایپتان خواهید شد.

جمع‌بندی

در این مقاله از بلاگ ساین اسکین درباره نحوه مراقبت از موهای چرب صحبت کردیم. این نوع مو  یکی از پردردسرترین انواع مو است که به شستشوی روزانه نیاز دارد. اما از سوی دیگر شستن مرتب موها باعث تحریک غده چربی پوست سر شده و چربی موها را تشدید می‌کند. یک شامپوی مناسب شامپویی است که بتواند علاوه بر تقویت مو، چربی پوست سر را نیز کاهش دهد. ژل شامپو موی چرب SR ساین اسکالپ این مشکل را برای همیشه حل کرده است و بهترین شامپو برای موهای چرب محسوب می‌شود. علاوه بر این شامپو، تمام محصولات ساین اسکالپ با فرمولاسیون تخصصی و بهره‌مندی از به‌روزترین تکنولوژی‌ها، براساس استانداردهای جهانی تولید می‌شوند.

محصولات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button