مراقبت از پوست دور چشم

پوست دور چشم: راهنمای گام به گام مراقبت و پیشگیری از چین و چروک

مراقبت از پوست دور چشم

پوست دور چشم: راهنمای گام به گام مراقبت و پیشگیری از چین و چروک

همان طور که می­دانید پوست دور چشم در مقایسه با پوست سایر نواحی صورت و بدن بافت نازک­‌تر و حساس‌­تری دارد؛ به همین خاطر، پوست اطراف چشم بیشتر از پوست سایر نواحی صورت و بدن مستعد چین­ و چروک و پیری زودرس است. برای جلوگیری و به تعویق انداختن این موضوع، باید یک روتین مراقبتی مناسب و صحیح برای این ناحیه حساس صورت داشته باشید. از این رو ما قصد داریم در ادامه این مقاله از سایت ساین اسکین به روتین صحیح مراقبت از پوست اطراف چشم بپردازیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.

پاکسازی پوست دور چشم

پاکسازی دور چشم اولین و مهم‌ترین مرحله مراقبت از پوست دور چشم است. قبل از انجام هر کاری لازم است با استفاده از محلول پاک­کننده مخصوص چشم، آلودگی­ها و کثیفی­های این ناحیه از صورت را پاک کنید و سپس صورت خود را بشویید. اگر آرایش چشم دارید ابتدا با استفاده از پدهای پاک­کننده مخصوص آرایش چشم آن را پاک کنید. توجه داشته باشید به هیچ ­عنوان پد را با فشار برروی پوست ناحیه اطراف چشم نکشید؛ تنها کافی است پد را به مدت چند بار به صورت ضربه­ای خیلی آرام روی این ناحیه بزنید.

استفاده از ماسک زیر چشم

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که استفاده از ماسک زیر چشم به صورت روزانه جایز نیست. از ماسک­های زیر چشم در طول هفته حداکثر دو بار می­توانید استفاده کنید. ماسک­های زیر چشم هر کدام یک ویژگی دارند؛ برای مثال برخی از آن­ها فقط برای رفع تیرگی و برخی دیگر برای جلوگیری از چین­وچروک پوست اطراف چشم تولید شده­اند. پس سعی کنید آن را براساس نیاز پوست این ناحیه خریداری کنید.

ماسک زیر چشم را پس از انجام مرحله پاکسازی دور چشم استفاده کنید و پس از گذشت چند دقیقه در صورتی که ماسک نیاز به شستشو داشت مجدد صورت خود را بشویید و بعد باقی مراحل مراقبت از پوست دور چشم را انجام دهید.

استفاده از کرم دور چشم

پس از انجام مراحل بالا، به اندازه یک عدس از کرم دور چشم برای هر چشم بردارید و با استفاده از نوک انگشت حلقه آن را به صورت ضربه­ای آرام به پوست اطراف چشم بزنید.

کرم دور چشم نقش بسیار موثری در جلوگیری از چین­وچروک و رفع سیاهی دور چشم دارد. فقط باید توجه داشته باشید که این محصول را متناسب با سن و نیاز خود خریداری کنید. استفاده از کرم دور چشم معمولا از 30 سالگی واجب می­شود اما بهتر است که استفاده از کرم دور چشم را از 20 سالگی شروع کنید.

به افرادی که احساس می­کنند در ناحیه پوست دور چشم دارای چین‌وچروک هستند، پیشنهاد می‌شود که از ژل کرم دور چشم ضدچروک ساین اسکین استفاده کنند. این محصول ثاثیر زیادی در کاهش چین­وچروک پوست دور چشم داشته و با خاصیت آب­رسانی که دارد، از به وجود آمدن چین‌وچروک و سیاهی دور چشم پیشگیری می­کند.

استفاده از ضدآفتاب دور چشم

استفاده از ضدآفتاب برای پوست دور چشم همانند سایر قسمت­های صورت بسیار ضروری است اما توجه داشته باشید شما از همان ضدآفتاب صورت خود نمی­توانید برای ناحیه حساس دور چشم استفاده کنید. شما باید از ضدآفتاب‌هایی که مخصوص پوست ناحیه چشم هستند استفاده کنید. پس هنگام خرید ضدآفتاب حتما دقت کنید برروی ضدآفتاب درج شده باشد که مخصوص دور چشم است.

البته برخی تولیدکنندگان کرم­های ضدآفتاب را به گونه­ای تولید کرده‌اند که هم برای پوست چشم مناسب است هم صورت. برای فهمیدن این موضوع کافی است توضیحات محصول را بخوانید اگر مناسب باشد حتما در آن قسمت ذکر می‌شود.

پیشنهاد ما استفاده از ژل کرم دور چشم ضد آفتاب بی رنگ ساین اسکین است که با عیار حفاظتی SPF50+، علاوه بر محافظت کامل از پوست دور چشم در برابر آسیب‌های نور خورشید و جلوگیری از بروز چروک و تیرگی دور چشم، به رفع خشکی و کاهش علائم پیری پوست دور چشم نیز کمک می‌کند.

برای استفاده از ضدآفتاب ابتدا لازم است که کرم دور چشم را بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا جذب شود؛ پس از چند دقیقه اندازه یک نخود ضدآفتاب برای هر چشم بردارید و آن را هم به صورت ضربه­ای بزنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم که شما را با روتین صحیح پوست دور چشم آشنا کنیم. با انجام درست آن­ از به وجود آمدن چین­ و چروک یا سایر مشکلات پوستی این ناحیه حساس جلوگیری کنید. در اینجا پیشنهاد می­‌شود که از سایر محصولات مراقبت پوست و مو و نیز مقالات آموزشی ساین اسکین دیدن کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید و یک خرید مطمئن را تجربه کنید. همچنین می‌توانید نظرات و سوالات خود را درباره مطالب این پست با ما و دیگر خوانندگان در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button