یهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب: 7 نکته مهم برای انتخاب درست

یهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب: 7 نکته مهم برای انتخاب درست

انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب می‌تواند امر چالش برانگیزی باشد. مخصوصا برای کسانی که پوست چربی دارند و با مسائلی که پوست چرب ایجاد می‌کند دست و پنجه نرم می‌کنند. معمولا افرادی که پوست چرب دارند با ضد آفتاب‌ها به مشکل می‌خورند چرا که این کرم‌ها روی پوست احساس سنگینی ایجاد می‌کنند و راحت جذب پوست نمی‌شوند. ممکن هم هست درون منافذ پوست بروند و با بستن آن‌ها زمینه ایجاد آکنه و جوش را فراهم کنند. با دانستن این که بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب چیست و چه نکات و ویژگی‌هایی باید داشته باشد شما می‌توانید یک ضد آفتاب مناسب برای پوست چرب خود را تهیه کنید بدون آن‌که نگران چربی بیش از حد پوست و بروز آکنه باشید. در ادامه این مقاله همراه ساین اسکین باشید تا در این باره راهنمایی‌تان کنیم.

ویژگی‌های بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

برای تهیه بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب باید نکاتی را در نظر بگیرید که به شما در انتخاب محصول مناسب کمک می‌کند. در سایت ساین اسکین شما می‌توانید محصولاتی که تمام نکات زیر را رعایت می‌کنند پیدا کنید. این نکات عبارتند از:

1. ضد آفتابی فاقد چربی Oil-Free انتخاب کنید

ضد آفتاب‌های فاقد چربی یا غیر کومدوژنیک را انتخاب کنید که به طور خاص برای پوست‌های چرب یا مستعد آکنه طراحی شده‌اند. فرمولاسیون این کرم‌ها سبک است، به سرعت جذب می‌شوند و منافذ را مسدود نمی‌کنند و در نتیجه خطر جوش زدن را کاهش می‌دهند.

2. SPF 30 یا بالاتر را انتخاب کنید

SPF  مخفف عبارت Sun Protection Factor به معنی فاکتور محافظت از خورشید است. این فاکتور محافظت ضد آفتاب در برابر اشعه UVB را اندازه گیری می کند؛ حداقل میزان SPF مورد نیاز برای محافظت از پوست SPF30 است. یک ضد آفتاب با فاکتور محافظت در برابر آفتاب 30 یا بالاتر انتخاب کنید تا از محافظت کافی در برابر اشعه UVA و UVB اطمینان حاصل کنید. این امر به ویژه برای افرادی که پوست چرب دارند مهم است، زیرا پرتوهای مضر خورشید علاوه بر آفتاب سوختگی می‌تواند به بروز جوش و آکنه منجر شود.

3. محافظت طیف گسترده را در نظر بگیرید

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب ضد آفتابی است که بتواند علاوه بر محافظت در برابر UVB و آسیب‌هایی نظیر آفتاب‌سوختگی، در برابر UVA و عوارضی مثل پیری پوست و لک‌های تیره نیز از پوست مراقبت کند. این نوع ضدآفتاب‌ها که اصطلاحا «طیف گسترده» نامیده می‌شوند، دارای شاخص PA هستند. PA که کوتاه شده Protection Grade of UVA است به ما درجه حفاظت از UVA را نشان می‌دهد و محافظت در برابر اشعه UVA را اندازه گیری می‌کند. 3 سطح  PA+، PA++، PA+++  به ترتیب نمایانگر حفاظت ضعیف UVA ، متوسط و قوی هستند. قبل از هر نکته دیگری، بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب کرمی است که هر دو شاخص SPF و PA مناسب استفاده شما را داشته باشد؛ یا به عبارتی ضد آفتابی که طیف گسترده داشته باشد.

4. کرم های ضد آفتاب ژلی را انتخاب کنید

ضد آفتاب‌های ژلی برای پوست‌های چرب بسیار ایده‌آل هستند. چرا که این محصولات نسبت به کرم‌های معمولی بافت سبک‌تری دارند، به راحتی جذب شده و  یک روکش مات ایجاد می‌کنند و بقایای چرب آن روی پوست باقی نمی‌ماند.

ژل کرم ضد آفتاب فاقد چربی ساین اسکین

ژل کرم ضد آفتاب ساین اسکین SPF50 با محافظت طیف گسترده، کاملا فاقد چربی بوده و با بافت بسیار سبکی که دارد، به سرعت جذب شده و حس سنگینی و چربی روی پوست ایجاد نمی‌کند. این ضد آفتاب با فرمولاسیون ویژه پوست چرب، در سه مدل بی‌رنگ، بژ روشن و بژ متوسط در برابر تعریق و شستشو نیز مقاوم است.

5. کرم‌های ضد آفتاب «مات کننده» را امتحان کنید

به دنبال ضد آفتاب‌هایی باشید که برچسب «مات کننده» دارند. این محصولات به طور خاص برای کنترل چربی اضافی و برق زدن پوست فرموله شده‌اند و ظاهری صاف و بدون چربی به پوست شما می بخشند.

6. کرم‌های ضد آفتاب بر پایه مواد معدنی را انتخاب کنید

ضد آفتاب‌های فیزیکی حاوی مواد معدنی حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم گزینه‌های عالی برای پوست‌های چرب هستند و شاید بتوان گفت بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب محسوب می‌شوند. این مواد روی سطح پوست می نشینند و به عنوان یک مانع فیزیکی برای بازتاب و پراکندگی اشعه ماوراء بنفش عمل می‌کنند. استفاده از آن‌ها احتمال کمتری دارد که باعث تحریک پوست یا ایجاد جوش شود.

7. محصولات مقاوم در برابر آب و تعریق

اگر پوست چرب دارید و معمولا عرق هم می‌کنید یا اگر سبک زندگی فعالی دارید ضد آفتاب‌های مقاوم در برابر آب را انتخاب کنید. این کرم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی در صورت قرار گرفتن در معرض آب یا عرق روی پوست باقی بمانند و محافظت طولانی‌تری را ارائه می‌کنند.

نکته پایانی برای انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

پوست چرب به دلیل ویژگی‌های خاص خود و استعدادی که در بروز آکنه و جوش دارد، به حساسیت و دقت بیشتری در انتخاب محصولات مراقبت از پوست نیاز دارد. انتخاب ضدآفتاب مناسب نیز از این قاعده مستثنی نبوده و می‌تواند در بهبود کیفیت پوست چرب، کنترل چربی و احتمال ایجاد آکنه بسیار تاثیرگذار باشد. در این مقاله از بلاگ ساین اسکین به بررسی 7 نکته از مهم‌ترین نکاتی پرداختیم که هنگام انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب باید در نظر بگیریم. چنانچه شما نیز در این رابطه تجربه و یا سوالی دارید حتما آن را با ما در بخش نظرات این مطلب به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button