نکات کلیدی برای روشن کردن پوست صورت

با نکات کلیدی برای روشن کردن پوست صورت آشنا شوید

نکات کلیدی برای روشن کردن پوست صورت

با نکات کلیدی برای روشن کردن پوست صورت آشنا شوید

روشن کردن پوست صورت از دغدغه‌های افراد از گذشته‌های دور تاکنون بوده است. داشتن پوستی بدون لک و تیرگی را همه دوست دارند، اما تنها عده کمی از طریق روش‌های صحیح اقدام می‌کنند. با مطالعه این مطلب از بلاگ ساین اسکین و به دست آوردن اطلاعات جامع در خصوص عوامل مؤثر بر تیره شدن پوست و شیوه روشن کردن آن می‌توانید از این افراد باشید. با ما همراه باشید.

دلایل تیره شدن پوست

هایپرپیگمانتاسیون یا هایپرپیگمنتیشن به طور کلی به شرایطی گفته می‌شود که پوست با دچار شدن به انواع لک‌های پوستی تیره می‌شود. در این شرایط تولید ملانین یا رنگدانه‌های پوستی افزایش پیدا می‌کند. با افزایش و تجمع سلول‌های ملانین و آمدن آن‌ها به لایه‌های بالاتر پوست، شاهد ایجاد لک خواهیم بود.

انواع هایپرپیگمنتاسیون

تیره شدن پوست و ایجاد لک‌های پوستی دلایل مختلفی دارد. دسته‌بندی لک‌های پوستی نیز با توجه به منشاء بروز آن‌ها صورت می‌گیرد. در ادامه با انواع مختلف لک و دلایل ایجاد تیرگی بیشتر آشنا می‌شویم.

انواع لک پوستی

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که لک‌های پوستی تنها با افزایش سن ظاهر می‌شوند. در واقع این لک‌ها انواع مختلفی دارند. بالطبع در هر سنی می‌توانند پوست را درگیر کنند و نیاز به روشن کردن پوست صورت را به وجود آورند. رایج‌ترین آن‌ها لک پیری، ملاسما و جای جوش و آکنه است.

لک پیری

با افزایش سن و در معرض آفتاب قرار داشتن بدون محافظت، پوست صورت شروع به تولید رنگ‌دانه‌ها و لک‌های مختلفی می‌کند. این لک‌ها را می‌توانید با استفاده از کرم روشن کننده مناسب مهار کنید.

لک ملاسما

لک ملاسما شایع‌ترین نوع لک پوستی است. این لک بعضی از قسمت‌های پوست صورت خانم‌ها همچون پیشانی، گونه‌ها و بینی را تیره می‌کند و بعضی از افراد آن را با کک و مک اشتباه می‌گیرند.

دلیل اصلی ایجاد ملاسما افزایش تولید ملانین توسط پوست است. این مسئله هم خود از تغییرات هورمونی بدن نشأت می‌گیرد و از این رو در دوران بارداری شایع‌تر است. اگر مدتی است که ملاسما پوست شما را تیره کرده و برطرف نشده است، باید از کرم‌های روشن کننده و محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید.

لک جوش و آکنه

در بسیاری از موارد لک‌های پوست که به تیره شدن صورت منتهی می‌شوند، در واقع جای جوش، آکنه، زخم و التهاب‌های پوستی هستند.

اشعه آفتاب

اشعه نور خورشید از اصلی‌ترین دلایل تیرگی و ایجاد لک پوست است. اشعه‌های UVA و UVB در تمامی روزهای سال وجود دارند و به پوست آسیب می‌رسانند. به همین دلیل استفاده روزانه از ضدآفتاب باکیفیت و متناسب با جنس پوست برای جلوگیری از ایجاد تیرگی اهمیت فراوانی دارد.

روش‌های روشن کردن پوست

شاید در اینترنت و فضای مجازی با روش‌های مختلفی برای روشن کردن پوست مواجه شوید، اما اغلب آن‌ها تنها وقت و هزینه‌های شما را هدر می‌دهند. باید از طریق روش‌های مطمئن و معتبر اقدام کنید که هزینه و زمان زیادی هم لازم ندارند. روش‌های امتحان‌شده و قطعی روشن کردن پوست صورت شامل این موارد  است:

لایه‌برداری پوست

انجام لایه‌برداری با استفاده از لایه‌برداری فیزیکی و شیمیایی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از تیرگی و لک‌های پوستی است. لایه‌برداری نکردن و تجمع پوست‌های مرده در زیر پوست صورت از عوامل مؤثر بر ایجاد انواع لک است. با استفاده دو الی سه بار در هفته از یک لایه‌بردار ملایم به روشن و سفت شدن پوست کمک شایانی خواهید کرد.

استفاده از ضدآفتاب

استفاده از ضدآفتاب بدون استثناء برای همه ضروری است. هر روز مقداری از ضدآفتاب را روی پوست پخش کنید تا از آسیب‌ها و تیرگی‌های ایجادشده توسط اشعه آفتاب در امان باشید. البته می‌توانید از ضدآفتاب دوکاره استفاده کنید. این نوع محصول علاوه‌بر محافظت از پوست در برابر آفتاب، پوست صورت را روشن می‌کند. این مورد را پیشنهاد می‌کنیم:

استفاده از کرم‌های روشن کننده پوست

این ضدآفتاب با بافت سبک و بدون چربی احساس سنگینی روی پوست شما ایجاد نخواهد کرد. همچنین موی دست و صورت را سفید نمی‌کند و سریعاً جذب پوست می‌شود. اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید و می‌خواهید با یک محصول کاربردی از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید و تیرگی آن را هم رفع کنید، ژل کرم ضدآفتاب ضد لک +SPF50 ساین اسکین بهترین انتخاب است.

ضد آفتاب ضد لک ساین اسکین

استفاده از کرم روشن کننده باکیفیت راه‌حلی مطمئن برای رفع تیرگی و روشن کردن پوست صورت است. با بررسی محصولات مختلف و مواد موجود در آن‌ها، این مورد را به‌عنوان بهترین روشن کننده پیشنهاد می‌کنیم. اگر به دنبال روشی غیرتهاجمی برای روشن کردن پوست صورت و رفع لک‌ها می‌گردید، کرم روشن کننده ساین دیکالر ساین اسکین با برخورداری از فرمولاسیون تخصصی بهترین است. این محصول با مهار آنزیم نیروزیناز، میزان تولید ملانین پوست را مهار و تنظیم می‌کند. در عین حال نه تنها موجب سوزش نخواهد شد، بلکه با داشتن ترکیباتی چون ویتامین C، عصاره گياهي شيرين بيان، عصاره گل ميمون خاصیت التیام‌بخش نیز دارد.

جمع‌بندی

در این مطلب از ساین اسکین به دلایل ایجاد تیرگی و لک‌های پوستی به همراه روش‌های درمان و روشن کردن پوست پرداختیم. هر فرد با هر سن و نوع پوستی می‌تواند از نکات مطرح‌شده برای بهبود پوست صورت خود کمک بگیرد. شما با چه روش‌هایی برای روشن کردن پوست صورت آشنا هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button