درمان پوست چرب بدن

هر آنچه باید درباره پوست بدن چرب و درمان آن بدانید

درمان پوست چرب بدن

هر آنچه باید درباره پوست بدن چرب و درمان آن بدانید

ترشح روغن طبیعی یا سبوم از غدد چربی موجب نرمی و لطافت پوست می‌شود و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. اما میزان ترشح غده چربی زیر پوست برخی افراد بیش از حد است و باعث چرب و براق شدن پوست یا ایجاد جوش و آکنه می‌شود. در این مطلب از بلاگ ساین اسکین قصد داریم اطلاعات کامل و دقیقی درباره ویژگی‌های پوست بدن چرب و راه‌های درمان آن در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

نشانه‌های پوست بدن چرب

پیش از اینکه بدانیم برای درمان پوست بدن چرب چه اقداماتی باید انجام دهیم لازم است با نشانه‌های چرب شدن بیش از حد پوست آشنا شویم. موارد زیر مهم‌ترین علائم پوست چرب بدن است.

  • براق شدن و درخشندگی بیش از حد سطح پوست
  • نمایان شدن منافذ بزرگ و واضح روی پوست
  • ضخیم و زبر شدن پوست
  • ایجاد جوش و آکنه روی پوست

نشانه های پوست بدن چرب

دلایل چربی بیش از حد پوست بدن چیست؟

برای کنترل چربی پوست لازم است بدانیم دلایل ترشح بالای سبوم چیست و چه کسانی درگیر این عارضه می‌شوند. موارد زیر مهم‌ترین دلایل ایجاد پوست بدن چرب است.

  • ژنتیک

یکی از دلایل اصلی ترشح بیش از حد چربی پوست بدن، ژنتیک است. والدین اغلب کسانی که پوست چرب دارند، مشکل ترشح بیش از حد غدد چربی زیر پوست را تجربه کرده‌اند.

  • ترشح هورمون

یکی دیگر از دلایل چربی پوست، ترشح هورمون تستوسترون است. در دوران نوجوانی و جوانی ترشح تستوسترون و غدد چربی زیاد می‌شود و باعث چرب و براق شدن پوست می‌شود.

  • عوامل محیطی

با اینکه سابقه ژنتیکی و ترشح هورمون‌ها در چرب شدن پوست تاثیر زیادی دارد، اما عوامل محیطی هم میزان ترشح غدد چربی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به طور مثال رطوبت و گرما عوامل مهمی هستند که سبب تحریک پوست و افزایش ترشح چربی می‌شوند.

  • شست‌و‌شوی مکرر پوست

شاید کمی عجیب و غیر واقعی به نظر برسد که شست‌وشوی مکرر پوست هم عاملی برای چرب شدن آن است. زیرا اغلب افراد تصور می‌کنند شست‌‌و‌شوی زیاد موجب تمیز شدن سطح پوست از چربی می‌شود. اما لازم است بدانید استفاده بیش از حد از آب و شوینده موجب تحریک غدد چربی و افزایش ترشح پوست می‌شود.

  • مصرف برخی از داروها

داروهایی نظیر قرص‌های جلوگیری از بارداری، قرص‌های حاوی استروئید بر فرایند ترشح سبوم تاثیر می‌گذارند و پوست را چرب و درخشان می‌کنند.

  • رژیم غذایی نامناسب

تغذیه نامناسب از عوامل مهمی است که ترشح میزان چربی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع کسانی که سهم شکر و سایر کربوهیدارت‌های مصرفی روزانه‌شان زیاد است و میوه و سبزی کمی مصرف می‌کنند، پوست بدن چربی دارند.

  • استرس و اضطراب

قرار گرفتن در موقعیت تنش باعث می‌شود بدن هورمون آزادکننده کورتیکوتروپین آزاد کند که به واسطه آن فعالیت غدد چربی هم افزایش پیدا می‌‌کند و پوست چرب می‌شود.

عوارض چربی پوست بدن چیست؟

  • براق شدن بیش از حد پوست

اولین نشانه چربی بیش از حد پوست بدن، براق شدن غیر طبیعی آن است. کسانی که درگیر این مشکل هستند همواره احساس می‌کنند روغن یا چربی روی پوستشان ریخته و حتی بعد از شست‌وشوی بدن احساس تمیزی نمی‌کنند. زیرا قطره‌های آب روی پوست باقی می‌ماند.

  • جوش و آکنه روی پوست

یکی دیگر از نشانه‌های پوست بدن چرب، ایجاد جوش و آکنه است. زیرا ترشح سبوم زیاد است و از طریق منافذ پوست دفع نمی‌شود. تجمع چربی زیر منافذ موجب مسدود شدن آن‌ها و ایجاد جوش و آکنه می‌شود. اغلب کسانی که پوست بدنشان چرب است، روی شانه و بازوها جوش می‌زنند.

عوارض چربی بیش از حد پوست بدن با مراقبت صحیح و استفاده از شوینده‌های مناسب از بین می‌رود و موجب رضایت فرد می‌شود. محصولات مراقبت از پوست و موی ساین که با تکنولوژی روز دنیا، بدون تست حیوانی تولید می‌شوند، انتخابی ایده‌آل برای کسانی‌ست که به ارتقا سلامت پوست و مو اهمیت می‌دهند.

راه‌های درمان پوست چرب بدن

برای درمان پوست بدن چرب راه‌های مختلفی پیشنهاد می‌شود. در روش‌های درمان خانگی پیشنهاد می‌شود، میزان مصرف آب را افزایش دهید تا بدن برای کمبود رطوبت پوست مجبور به ترشح چربی نباشد. حتی برخی از افراد توصیه می‌کنند مصرف میوه و سبزی و غذاهای حاوی پروتئین را جایگزین رژیم‌های پرکالری و چرب نمایید. اما بهترین راهکار برای کنترل و درمان پوست چرب بدن استفاده از شوینده مناسب است.

شامپو بدن پوست چرب SR ساین بادی

شامپو بدن پوست چرب SR ساین بادی

شامپو بدن پوست چرب SR ساین بادی، سطح پوست را از چربی پاک می‌کند و چرب شدن مجدد آن را به تعویق می‌اندازد. در ترکیبات این محصول زینک PCA و اسید سالیسیلیک به کار رفته است که مانع ترشح سبوم اضافی و بسته شدن منافذ پوست می‌شود و سطح چربی پوست را متعادل می‌کند.

جمع‌بندی

غدد چربی زیر پوست با ترشح سبوم پوست سر، صورت و بدن را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کنند و موجب بهبود التهاب و زخم می‌شود. اما در صورتی که ترشح چربی بیش از اندازه شود، یک عارضه محسوب می‌شود و نیاز به درمان دارد. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کامل و دقیقی درباره نشانه‌های پوست بدن چرب و دلایل ایجاد آن در اختیار شما قرار دهیم و بهترین راهکار برای کنترل آن را به شما معرفی کنیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما سودمند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button