درمان جوش و آکنه

درمان جوش و آکنه: راهکارهایی موثر برای داشتن پوست سالم و بی‌نقص

درمان جوش و آکنه

درمان جوش و آکنه: راهکارهایی موثر برای داشتن پوست سالم و بی‌نقص

درمان جوش و آکنه به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های پوستی و سلامتی تبدیل شده است. جوش و آکنه یک مشکل پوستی خیلی شایع است و روزانه افراد زیادی با آن درگیر هستند. این مسئله علاوه بر تاثیرگذاری بر ظاهر سالم و بی‌نقص پوست، می‌تواند بر اعتمادبه‌نفس افراد نیز اثر منفی داشته باشد. اگر شما هم از این موضوع رنج می‌برید و به‌دنبال راه‌هایی برای درمان جوش و آکنه هستید، یک خبر خوب برای شما داریم؛ خوشبختانه راه‌های زیادی برای درمان جوش و آکنه وجود دارد. در این مقاله همراه ساین اسکین باشید تا شما را با چند روش درمانی مشهور و معتبر بیشتر آشنا کنیم.

عوامل به‌وجودآمدن آکنه و جوش

قبل از اینکه به سراغ راه‌های درمان جوش و آکنه برویم، بهتر است اول با دلایل به‌وجودآمدن آن بیشتر آشنا شویم.

شرایط گوناگونی همچون ترشح بیش از حد چربی در پوست، بسته شدن منافذ پوست، بلوغ و تغییرات هورمونی، مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی نامناسب، رژیم غذایی ناسالم، بیماری‌های داخلی، استرس و فشارهای روانی می‌تواند به بروز جوش و آکنه منجر شود. اما مهم‌ترین علت جوش و آکنه همین افزایش ترشح چربی از غدد چربی پوست و بسته ماندن منافذ پوست برای دفع این چربی است. در کنار این، باکتری‌ها، التهاب و هورمون‌ها می‌توانند دست‌به‌دست هم بدهند و آکنه را به وجود بیاورند. از عوامل دیگری که بروز آکنه و جوش را تشدید می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیگارکشیدن
  • ژنتیک
  • داروهای خاص مثل استروئیدها و یا داروهای ضد تشنج
  • اختلالات غدد درون‌ریز
  • استرس
  • رژیم‌غذایی

راه‌های درمان جوش و آکنه

مثل هر مشکل پوستی دیگر، بهترین راه درمان جوش و آکنه نیز رعایت یک روتین پوستی منظم شامل محصولات مراقبتی ویژه پوست چرب و مستعد آکنه است. در ادامه چند روش کاربردی را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • پاک‌سازی

اولین راهکار درمان جوش و آکنه، شستشوی مرتب پوست است. بهتر است هر روز دوبار صورت خود را از آلودگی و چربی اضافی جمع شده روی پوست پاکسازی کنید.. مهم‌ترین نکته اما این است که از پاک کننده‌های مناسب نوع پوست چرب و جوشدار استفاده کنید. در غیر این صورت باعث تحریک جوش‌ها و آکنه‌ها می‌شود و ممکن است اوضاع پوست شما را بدتر کند. برای پاک‌سازی پوست خود می‌توانید از تونر تنظیم کننده چربی پوست اکنس 1 ساین اسکین استفاده کنید. این تونر برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه آماده شده‌است و مانع از بسته‌شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه می‌شود.

تونر تنظیم کننده چربی پوست اکنس 1 ساین اسکین

  • استفاده از مرطوب‌کننده و آب‌رسان

استفاده از یک مرطوب‌کننده سبک و یا یک آب‌رسان، برای هر پوستی کاربردی و ضروری‌ست. برای پوست چرب و مستعد آکنه این مسئله از آن‌جا مهم است که با کاهش رطوبت، پوست با تولید چربی بیشتر سعی در جبران این کمبود رطوبت دارد. اگر پوست چرب دارید، از یک مرطوب‌کننده فاقد چربی استفاده کنید. مرطوب‌کننده و آب‌رسان به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و حتی می‌تواند به کاهش تولید چربی پوست کمک کند. درباره مشخصات مرطوب کننده پوست چرب بیشتر بخوانید

  • استفاده از ضدآفتاب

اشعه خورشید یکی از دلایل اصلی تشدید آکنه‌های پوستی‌ست. بهتر است حتما همیشه ضدآفتاب داشته باشید و از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. توجه به این نکته نیز مهم است که از ضدآفتاب فاقد چربی با بافت سبک و محافظت طیف گسترده استفاده کنید.

  • رعایت رژیم‌غذایی

بعضی از غذاها می‌تواند آکنه‌ها را تحریک و یا تشدید کند. برای درمان جوش و آکنه بهتر است در مصرف غذاهای شیرین، لبنیات و غذاهای فرآوری‌شده احتیاط بیشتری داشته باشید.

  • نوشیدن آب

حتما در طول روز 8 لیوان آب بنوشید. با نوشیدن آب علاوه‌بر هیدراته نگه‌داشتن پوست، به دفع سموم و پاک‌سازی پوست هم کمک خواهید کرد.

  • پرهیز از ترکاندن جوش‌ها

ترکاندن جوش‌ها و یا فشاردادن آن‌ها، می‌تواند باعث بروز التهاب بیشتر پوست شود. پس لطفا  به جوش‌هایتان دست نزنید و اجازه بدهید خودبه‌خود از بین بروند. به‌جای ترکاندن جوش‌ها، می‌توانید از  ژل کرم اکنس 2 درمان جوش های حاد ساین اسکین استفاده کنید. این کرم برای درمان جوش‌های حاد کاربرد دارد و به التیام، بازسازی، لایه‌برداری و بازشدن منافذ پوست کمک می‌کند.

درمان جوش آکنه با محصولات اکنس 2 و 3 ساین اسکین

  • پرهیز از آرایش سنگین

اگر آرایش می‌کنید حتما محصولاتی را انتخاب کنید که فاقد چربی باشند. محصولات دارای چربی منافذ پوست را مسدود و باعث بروز و یا تشدید آکنه و جوش می‌شوند. نکته دیگری که در مورد آرایش وجود دارد این است که حتما قبل از خواب آرایش خود را کاملا پاک نمایید.

  • داروهای موضعی آکنه

داروهای موضعی بدون نسخه می‌توانند در درمان و جلوگیری از بروز مجدد آکنه خفیف موثر باشند. این کرم‌ها منافذ پوست را باز می‌کنند و با از بین‌بردن باکتری و التهاب، به درمان آکنه کمک می‌کنند. بعد از اینکه با استفاده از روش‌های بالا جوش و آکنه‌های صورت خود را از بین بردید؛ باید به‌دنبال راهکاری باشید تا از بروز مجدد آکنه جلوگیری کنید. به عنوان مثال کرم فاز اکنس 3 ابقا درمان آکنه ساین اسکین می‌تواند با خواصی که دارد، به شما در این راه کمک کرده و باعث پیشگیری از بروز مجدد آکنه ‌شود.

  • کنترل استرس

همان‌طور که در بالا گفتیم، یکی از عوامل بروز جوش و آکنه، استرس است. اگر علت جوش‌های شما هم به همین دلیل است بهتر است با یوگا، مدیتیشن و فعالیت‌های بدنی استرس را از خودتان دور کنید و سلامتی را به پوست خود برگردانید.

جمع‌بندی

درمان جوش و آکنه به علل آن بستگی دارد؛ اما می‌توان با رعایت نکات بالا تاحدودی به مداوای پوست پرداخت و اوضاع آن را بهتر کرد. برای درمان جوش و آکنه باید صبر و حوصله بسیاری به خرج داد، چراکه ممکن است روند درمان کمی طول بکشد. امیدواریم نکاتی که در این مقاله از بلاگ ساین اسکین با شما درمیان گذاشتیم، برای شما کاربردی باشد و به‌زودی با جوش‌های خود خداحافظی کنید. لطفا اگر دیدگاه یا سوالی درباره محتوای این مقاله دارید با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button