مرطوب کننده پوست چرب و جوشدار باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

مرطوب کننده پوست چرب و جوشدار باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

اگر پوست بیش از حد چربی داشته باشید ممکن است به طور مکرر پوستتان دچار جوش و آکنه شود. بروز جوش و آکنه ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که شامل عدم تعادل هورمونی، رژیم غذایی نامناسب، استرس، عادات ناسالم، عدم پاکسازی و لایه‌برداری به‌موقع و مراقبت نامناسب از پوست می‌شود.
با این حال جوش‌ و آکنه در درجه اول به دلیل تولید بیش از حد چربی توسط پوست ایجاد می‌شوند. مسدود شدن منافذبا گرد و خاک موجود در هوا و سلول‌های مرده پوست نیز ممکن است منجر به جوش زدن شود. برای این که بتوانید پوستی سالم و بدون آکنه داشته باشید باید از مرطوب کننده متناسب با ویژگی‌های پوست خود استفاده کنید. مثلا افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند باید از مرطوب کننده پوست چرب و جوشدار استفاده کنند تا با کنترل چربی پوست مانع بروز آکنه شوند.

در ادامه این مقاله از بلاگ ساین اسکین با مشخصات مرطوب کننده پوست چرب و جوشدار بیشتر آشنا شوید.

نکاتی برای انتخاب بهترین مرطوب کننده پوست چرب و جوشدار

یک قانون کلی که باید هنگام جستجوی مرطوب‌کننده برای پوست‌ چرب و جوشدار دنبال کنید، خرید محصولاتی است که غیر کومدون زا هستند (به زبان ساده منافذ را مسدود نمی‌کنند یا باعث جوش زدن نمی‌شوند) و از ترکیبات چرب کمتری در ساختشان استفاده می‌شود.
پوست چرب به دلیل تولید بیش از حد سبوم، یشتر مستعد آکنه و جوش است، بنابراین انتخاب محصولاتی که دارای ترکیبات غیرچرب و کنترل کننده چربی باشند بسیار مهم است. همچنین مهم است که به دنبال موادی باشید که فوق‌العاده آبرسان باشند اما سنگین و چرب نیستند (به عنوان مثال اوره و روغن جوجوبا)، که بدون مسدود کردن منافذ، پوست را مرطوب نگه می‌دارند.
توجه به بافت سبک مرطوب کننده برای پوست چرب مهم است. مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر، مثل ژل کرم مرطوب کننده فاقد چربی اکنس 0 ساین اسکین، برای انواع پوست‌ چرب و جوشدار که از آبرسانی سبک سود می‌برند، بهترین کارکرد را دارند.

مرطوب کننده پوست چرب و جوشدار فاقد چربی اکنس ساین اسکین

در ادامه لیستی از موارد که موقع خرید محصولات می‌توانید به آن‌ها توجه کنید را بررسی می‌کنیم:

  • مرطوب‌کننده‌ای را انتخاب کنید که بدون عطر باشد، زیرا مواد معطر اغلب پوست‌های حساس یا ملتهب را تحریک می‌کنند.
  • اگر پوست چرب و جوشدار دارید همیشه یک مرطوب کننده غیر کومدون زا انتخاب کنید.
  • از یک مرطوب کننده ضد حساسیت استفاده کنید.
  • مرطوب کننده‌های حاوی موادی مانند گلیسیرین، اوره، روغن جوجوبا و روغن درخت چای برای پوست های مستعد آکنه مفید هستند.
  • هنگام انتخاب یک مرطوب کننده برای پوست چرب و جوشدار از محصولاتی که دارای الکل هستند اجتناب کنید. الکل باعث خشکی پوست می‌شود.
  • یکی از بهترین نکاتی که می‌توانید به آن توجه کنید این است که محصول انتخابی‌اتان بافتی مبتنی بر ژل داشته باشد و بدون چربی یا بدون روغن باشد. مرطوب کننده پوست چرب و جوشدار نباید دارای موادی مانند روغن‌های معدنی و پارابن باشد، زیرا این مواد باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌شوند.
    فراموش نکنید که علاوه بر استفاده از مرطوب کننده فاقد چربی، پاکسازی پوست چرب نیز نقش مهمی در بهبود این نوع پوست و پیشگیری از جوش و آکنه ایفا می‌کند. 

نتیجه‌گیری درباره مرطوب کننده پوست چرب و جوشدار

هنگام انتخاب مرطوب کننده پوست چرب و جوشدار باید به موارد متعددی توجه کنید تا ریسک جوش زدن را تا حد ممکن پایین بیاورید. برخی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید این محصولات باید به آن‌ها دقت کنید عبارتند از رطوب رسانی مناسب به پوست بدون استفاده از مواد چرب، عدم استفاده از مواد کومدون‌زا، داشتن بافت سبک و ژلی. یکی از بهترین محصولات موجود در بازار که تمامی خواص مطلوب را دارد ژل کرم مرطوب کننده فاقد چربی اکنس 0 ساین اسکین است.  با تهیه این مرطوب کننده می‌توانید از بهداشت و سلامت پوست چرب خود مطمئن باشید و از جوش زدن آن جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button