دلیل سیاهی دور چشم چیست

همه اطلاعاتی که درباره سیاهی دور چشم لازم است بدانید

دلیل سیاهی دور چشم چیست

همه اطلاعاتی که درباره سیاهی دور چشم لازم است بدانید

سیاهی دور چشم یکی از مشکلات رایجی است که اغلب افراد به دلیل کم‌خوابی، ژنتیک، بالارفتن سن و کاهش کلاژن‌سازی پوست یا قرار گرفتن در معرض تابش نور آفتاب درگیر آن می‌شوند. با توجه به اینکه شادابی پوست اطراف چشم بر زیبایی چهره تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد، در این مطلب از بلاگ ساین اسکین قصد داریم اطلاعات کامل و دقیقی درباره بهترین راه درمان این مشکل در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

حلقه تیره دور چشم

سیاهی دور چشم چیست؟

سیاهی اطراف چشم که به صورت یک حلقه تیره اطراف چشم دیده می‌شود، اغلب اوقات با پف زیر چشم نیز همراه است. زیبایی چهره با سیاه شدن اطراف چشم کاهش پیدا می‌کند و ظاهر فرد، چه در زنان و چه در مردان، پیر و خسته به نظر می‌رسد. در صورتی که فرد به موقع برای درمان این عارضه اقدام کند، می‌تواند ضمن از بین بردن سیاهی اطراف چشم، از ایجاد چین و چروک و پف دور چشم هم پیشگیری کند.  برای اینکه راه‌های درمان سیاهی اطراف چشم را بشناسید، لازم است ابتدا با دلایل ایجاد کننده آن که شامل موارد زیر است آشنا شوید.

  • بالارفتن سن

یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب سیاه شدن اطراف چشم می‌شود، بالارفتن سن است. زیرا با بالارفتن سن میزان چربی و کلاژن‌سازی پوست کاهش پیدا می‌کند و خاصیت ارتجاعی آن از بین می‌رود. بنابراین رگ‌های خونی تیره رنگ زیر پوست بیشتر نمایان می‌شوند و پوست اطراف چشم تیره‌تر به نظر می‌رسد.

  • ژنتیک

بسیاری از مشکلات و عارضه‌های سلامتی وابسته به ارث هستند. کسانی که به صورت ژنتیکی رنگدانه زیادی اطراف چشم دارند، دچار مشکل سیاه شدن اطراف چشم می‌شوند. از طرف دیگر افرادی که به صورت ارثی پوست تیره‌رنگ دارند و رنگدانه‌های پوستشان بیشتر است نیز مستعد سیاهی دور چشم هستند.

  • آلرژی

یکی دیگر از عوامل تیره شدن اطراف چشم، ایجاد واکنش‌های آلرژیک است. وقتی بدن هیستامین آزاد می‌کند تا با عوامل بیگانه و مهاجم مبارزه کند، اطراف چشم درگیر خارش می‌شود. از طرفی هم خاراندن اطراف چشم باعث ایجاد التهاب، تورم و شکستگی عروق می‌شود که یکی از دلایل سیاهی دور چشم است.

  • خستگی چشم‌ها

برای اینکه بتوانید سیاه شدن اطراف چشم را کنترل کنید، لازم است اطلاع داشته باشید، خستگی چشم‌ها در اثر خیره شدن به صفحه تلویزیون یا کامپیوتر به مدت طولانی عاملی برای تغییر رنگ پوست اطراف چشم است.

  • قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید

تابش نور خورشید از عوامل مهمی‌ست که موجب ایجاد حلقه تیره اطراف چشم می‌شود. زیرا نور خورشید باعث افزایش تولید ملانین می‌شود و رسوب ملانین زیر چشم لکه‌های تیره ایجاد می‌کند. به همین دلیل به کسانی که می‌خواهند از پوست اطراف چشم مراقبت کنند، توصیه می‌شود در هوای آفتابی از کرم ضد آفتاب دور چشم و عینک آفتابی استفاده کنند.

  • کم‌خونی

کم بودن سطح گلبول قرمز خون موجب کم خونی و تیره شدن اطراف چشم می‌شود. البته برای اینکه بدانید مبتلا به کم خونی‌ شده‌اید، لازم است به علائم دیگر کم خونی نظیر سرگیجه، ضعف، تنگی نفس و خستگی، رنگ‌پریدگی هم توجه کنید.

  • کمبود ویتامین k

ویتامین k در سلامت پوست تاثیر زیادی دارد. به طوری که یکی از دلایل سیاه شدن اطراف چشم کمبود ویتامین k و شکستگی رگ‌های خونی است. زیرا در صورت شکستگی و نشت رگ‌های خونی، حلقه‌های سیاهی اطراف چشم ایجاد می‌شود.

ژل کرم دور چشم سه کاره ساین اسکین

ژل کرم دور چشم سه کاره ساین اسکین

شیوه‌های درمان سیاهی دور چشم کدام است؟

تیرگی زیر چشم به شیوه‌های مختلف درمان می‌شود. برخی از افراد برای احیای پوست و خاصیت کلاژن‌سازی آن از لیزر استفاده می‌کنند که روشی موثر اما پر هزینه است. برخی از افراد هم از فیلر یا پرکننده بافت برای رفع تیرگی چشم و از بین بردن ملانین اضافی استفاده می‌کنند. برای رفع تیرگی چشم، می‌توان از روش حذف چربی و پوست اضافه اطراف چشم هم استفاده کرد.

با اینکه خواب کافی، نوشیدن حداقل 8 لیوان آب روزانه و تغذیه مناسب سرشار از پروتئین و میوه سبزی در کاهش تیرگی اطراف چشم تاثیر دارد، اما بهترین روشی که به شما پیشنهاد می‌کنیم استفاده از ژل کرم دور چشم سه کاره ساین اسکین است. این محصول ضمن بهره‌مندی از بافت سبک و جذب سریع، تیرگی، چروک، خطوط ریز و روند پیری پوست اطراف چشم را کاهش می‌دهد. این کرم که در دو مدل رنگی و بی‌رنگ تولید شده، از افتادگی پوست اطراف چشم پیشگیری می‌کند، سبب افزایش الاستیسیته پوست می‌شود و با کاهش تولید رنگدانه ملانین و بهبود خونرسانی مویرگی، دارای اثر روشن کنندگی و ضد پف اطراف چشم است.

روش‌های پیشگیری از سیاهی دور چشم شامل چه مواردی است؟

  • کرم ضد آفتاب بزنید و از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • حداقل 7 ساعت خواب شبانه داشته باشید.
  • میزان استرس و اضطراب را کاهش دهید.
  • سیگار و الکل را ترک کنید.
  • به میران کافی آب بنوشید و رژیم غذایی متعادلی داشته باشید.

جمع‌بندی

یکی از عارضه‌هایی که زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد، سیاهی دور چشم است. با خواب کافی، مصرف آب مورد نیاز بدن و مراقبت از پوست با کرم ضد آفتاب و کرم‌های ضد تیرگی و چروک دور چشم می‌توان میزان تیرگی پوست را کاهش داد. در این مطلب از ساین اسکین سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره دلایل ایجاد حلقه تیره اطراف چشم و راه‌درمان آن در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button