استفاده از ضد آفتاب دور چشم

استفاده از کرم ضد آفتاب دور چشم چگونه به حفظ جوانی پوست کمک می‌کند؟

استفاده از ضد آفتاب دور چشم

استفاده از کرم ضد آفتاب دور چشم چگونه به حفظ جوانی پوست کمک می‌کند؟

امروزه بسیاری از متخصصان زیبایی و پوست به استفاده از کرم ضد آفتاب دور چشم تاکید دارند. زیرا پوست ناحیه اطراف چشم بسیار ظریف و حساس بوده و نور آفتاب باعث آسیب جدی به سلول‌های پوست می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت که مسئول ایجاد 90% از علائم پیری پوست، به‌ویژه در اطراف چشم، پرتو فرابنفش آفتاب است. اگر می‌خواهید از علایم پیری زودرس مانند افتادگی پوست پلک یا چین و چروک اطراف چشم جلوگیری کنید تا پایان این مقاله از بلاگ ساین اسکین همراه ما باشید.

چرا استفاده از کرم ضد آفتاب دور چشم لازم است؟

غیرقایل انکار است که تابش نور خورشید برای بدن ما مفید است. آفتاب باعث افزایش نشاط و جذب بیشتر ویتامین D می‌شود که خود بر روی ساختار اسکلت، استخوان‌بندی و حتی هضم غذا تاثیر می‌گذارد. اما نور خورشید دارای پرتوهای مضری هم هست که بدون محافظت مناسب، باعث پیری زودرس، ایجاد لکه‌های پوستی و بیماری‌هایی مانند سرطان می‌شود. استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب همیشه عاملی موثر برای جلوگیری از عوارض ناشی از تابش شدید نور آفتاب است. البته حساسیت پوست دور چشم و خود چشم‌ها موجب می‌شود تا نیاز باشد تا از کرم ضد آفتاب مخصوص دور چشم استفاده کنیم.

مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب دور چشم

یک کرم ضد آفتاب دور چشم مناسب اگر به صورت مرتب در روتین پوستی روزانه قرار گیرد، مزایای بسیاری را برای استفاده‌کنندگان به همراه می‌آورد:

  1. محافظت در مقابل پرتوهای مضر نور خورشید
  2. کمک به کاهش خطوط ریز و چین و چروک‌ها
  3. کم کردن پف‌کردگی پلک‌ها
  4. برطرف کردن حلقه‌های تیره اطراف چشم
  5. آب‌رسانی به پوست دور چشم
  6. تسکین خستگی چشم‌ها و حفظ طراوات پوست اطراف چشم
  7. آماده‌سازی دور چشم برای آرایش

ژل کرم دور چشم ضد آفتاب بی رنگ ساین اسکین

عوارض آفتاب و پرتوهای فرابنفش خورشید

آفتاب‌سوختگی‌ و التهاب و قرمزی پوست ناشی از پرتو فرابنفش UVB آفتاب تنها یکی از عوارض قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون استفاده از ضدآفتاب است.

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد، 90% علائم پیری پوست تحت تاثیر آفتاب ایجاد می‌شود. در حقیقت پرتو فرابنفش UVA با قدرت نفوذ بیشتری که دارد می‌تواند وارد لایه‌های عمیق‌تر پوست شده و با تخریب رشته‌های کلاژن و الاستین پوست، به بروز چین و چروک منجر شود.

اما این همه ماجرا نیست. افزایش رادیکال‌های آزاد پوست نیز یکی دیگر از نتایج قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون ضدآفتاب است. رادیکال‌های آزاد، اتم‌های ناپایداری هستند که به سلول‌های سالم پوست آسیب وارد می‌کنند. نور خورشید باعث فعال شدن رادیکال‌های آزاد پوست شده و باعث تخریب سلول‌های سالم پوستی می‌شود. این فعالیت گسترده رادیکال‌های آزاد باعث ایجاد علایم پیری، چین و چروک، لک‌های تیره و حتی سرطان می‌شود.

نشانه‌های پیری پوست دور چشم

پوست دور چشم به خاطر ضخامت کمترش نسبت به پوست سایر قسمت‌های بدن بیشتر مستعد خشکی و پیری زودرس است. اگر به استفاده از کرم ضد آفتاب دور چشم نمی‌پردازید به‌زودی شاهد نشانه‌های پیری پوست دور چشم خواهید بود. برخی از این نشانه‌ها عبارت‌اند از:

  • چین و چروک‌های ریز و ظریف زیر چشم
  • خطوط پنجه کلاغی در گوشه بیرونی چشم
  • حلقه سیاه زیر چشم
  • خشکی شدید پوست زیر چشم
  • افتادگی پلک‌های فوقانی
  • پف‌کردگی و ورم زیر چشم

برای آشنایی بیشتر با نکات مراقبت از پوست دور چشم مقاله «چروک دور چشم: از دلایل ایجاد تا بهترین روش‌های بهبود» را از دست ندهید.

چرا به استفاده از کرم ضد آفتاب دور چشم توجه نداریم؟

احتمالا تجربه این را داشته‌اید که از ضدآفتاب مخصوص صورت یا بدن به اطراف چشم خود زده‌اید و دچار سوزش چشم شده‌اید. برای همین هم هست که بسیاری از تولیدکنندگان ضدآفتاب توصیه می‌کنند از آن‌ها برای دور چشم خود استفاده نکنید. با توجه به همین مسئله ضرورت دارد که حتما از یک کرم ضد آفتاب دور چشم که برای پوست اطراف چشم فرموله و تولید شده است استفاده کنیم.

ژل کرم دور چشم ضد آفتاب بی رنگ ساین اسکین

ژل کرم دور چشم ضد آفتاب بی رنگ ساین اسکین SPF50+ یک ضد آفتاب دور چشم با بافت سبک و جذب سریع است. این ژل کرم با داشتن فیلترهای ارگانیک از پوست دور چشم در مقابل اثرات زیان‌بخش پرتوهای  فرابنفش نور خورشید و پیری زودرس پوست ناشی از نور (Photoaging) محافظت می‌کند.

ژل کرم دور چشم ضد آفتاب ساین اسکین با ترکیبات فعال آنتی اکسیدان مانند کوآنزیم Q10 و ویتامین E و همچنین رتینیل پالمیتات باعث کاهش خطوط ریز و پنجه کلاغی می‌شود. در عین حال با استفاده از اسید هیالورونیک، اوره و گلیسیرین سبب نرمی، لطافت و حفظ رطوبت پوست دور چشم می‌گردد.

کرم ضد آفتاب دور چشم باید دارای چه مقدار SPF باشد؟

برای استفاده از کرم ضد آفتاب دور چشم به مقدار SPF آن توجه کنید. عدد SPF نشان‌دهنده توان کرم‌ها یا ژل‌های ضد آفتاب در محافظت از نور خورشید است. محققان توصیه می‌کنند که کرم‌های ضد آفتاب دور چشم باید حداقل SPS برابر 30 داشته باشد. هر چه مقدار SPF بالاتر باشد، محافظت بهتری از پوست اطراف چشم خواهد کرد.

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب دور چشم

در هنگام استفاده کرم ضد آفتاب در اطراف چشم، از کشیدن پوست اجتناب کنید، زیرا باعث افتادگی آن ناحیه می‌شود. کرم‌های دور چشم را باید آرام به‌صورت نقطه‌ای و با نوک انگشت بر روی پوست قرار داده و با ضربه ملایم انگشت حلقه آن را بر روی پوست پخش کرد. توجه داشته باشید که ماساژ شدید پوست اطراف چشم با کرم ضد آفتاب باعث تحریک اطراف چشم خواهد شد.‌

سخن پایانی

در این مقاله از بلاگ ساین اسکین درباره اهمیت مراقبت از پوست دور چشم در برابر پرتوهای مضر آفتاب صحبت کردیم. پوست اطراف چشم، حساس‌ترین پوست بدن شماست. به همین دلیل علایم پیری زودرس، چین و چروک، پف و افتادگی از دور چشم شروع می‌شوند. کرم‌های ضد افتاب دور چشم باید در روتین روزانه مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از کرم ضد آفتاب دور چشم نقش مهمی در محافظت از پوست دارد. در هنگام انتخاب محصولات زیبایی به کیفیت آن‌ها توجه کنید و به سراغ برندهای معتبر بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button