از بین بردن لک صورت

از بین بردن لک صورت: چند ترفند موثر برای روشن شدن پوست

از بین بردن لک صورت

از بین بردن لک صورت: چند ترفند موثر برای روشن شدن پوست

از بین بردن لک صورت، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پوستی بسیاری از افراد، به‌خصوص خانم‌هاست. این نوع عارضه پوستی، می‌تواند در اثر عوامل مختلف، چون ژنتیک، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب، برخی از بیماری‌های خاص، بارداری، افزایش سن، جای جوش و… ایجاد شود. تولید بیش از حد سلول‌های ملانین پوست (رنگدانه) و تجمع و نزدیک شدنشان به سطح پوست، مکانیزم ایجاد لک‌های تیره پوستی است. در این مقاله از بلاگ ساین اسکین قصد داریم با بهترین راهکارها و ترفندهای تخصصی برای رفع لک‌های تیره پوست آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید!

راهکار‌های تخصصی در پیشگیری و درمان لک پوستی

راهکار‌های متنوعی برای پیشگیری و حتی درمان لک پوستی وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌‌ها اشاره می کنیم.

استفاده از کرم‌ ضد آفتاب

بدون‌شک، استفاده از کرم ضدآفتاب یکی از موثر‌ترین روش‌ها برای پیشگیری و حتی از بین بردن لک صورت است. پرتوهای خورشیدی، به‌ویژه اشعه ماورای بنفش نوع A، یکی از عوامل قوی در ایجاد لک پوستی هستند. کرم‌‌های ضد آفتاب با ترکیبات ویژه خود، باعث جذب یا بازتاب پرتوهای خورشیدی UVA و UVB شده و از ایجاد اثرات مخرب روی پوست پیشگیری می‌کنند.

ژل کرم ضد آفتاب روشن کننده ساین اسکین پیشنهاد ما به شما استفاده از ژل کرم ضد آفتاب ساین اسکین است. این کرم با SPF 50+، فاقد چربی، با بافت بسیار سبک و جذب سریع است که علاوه بر محافظت همه‌جانبه از پوست در برابر طیف‌های مختلف آفتاب، خاصیت روشن‌کنندگی پوست را نیز دارد.

کرم‌های مراقبت پوستی با خاصیت روشن‌کنندگی و ضد لک

بعد از ایجاد لک‌های پوستی، موثر‌ترین روش برای درمان آن‌ها، داشتن یک روتین پوستی با استفاده از  محصولاتی مثل کرم روشن‌کننده و ضد لک ساین اسکین است. کرم‌‌های روشن‌کننده، می‌توانند میزان تولید ملانین (سلول‌های رنگدانه‌ای) در سطح پوست را کاهش داده و به‌نوعی باعث روشن شدن پوست و کاهش میزان لک‌های پوستی شوند. ویتامین C، N-بوتیل رزورسینول ، بتاهیدروکسی‌ها (اسید‌سالیسیلیک، کوجیک اسید، نیاسین امید‌اسید) و رتینول و ترکیبات ضد‌التهابی، از جمله مواد موثر در کرم‌های روشن‌کننده هستند.

کرم روشن کننده و ضد لک ساین اسکین

 استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده

گاهی برخی از عوامل، به صورت غیر مستقیم در ایجاد لک پوستی موثر هستند. کم‌آبی و نداشتن رطوبت کافی در پوست، می‌تواند یکی از دلایل ایجاد لک پوستی شود. کم‌آبی و دهیدراته بودن پوست، میزان کلاژن‌سازی و در ‌نهایت شادابی پوست را کاهش می‌دهد. کاهش میزان کلاژن‌سازی در پوست، باعث افزایش میزان اثر‌گذاری عامل‌های ایجاد لک (اشعه‌های UV، التهابات، افزایش سن) می‌شود. با استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده، به طور غیرمستقیم از ایجاد لک صورت پیشگیری می‌کنید.

ویژگی کرم‌های ضد لک با خاصیت روشن‌کنندگی

کرم ضد لک، علاوه بر خاصیت بارز خود در از بین بردن لک صورت، می‌تواند دارای ویژگی‌های مثبت دیگر نیز برای پوست باشد.

  • ایجاد پوست یکدست، شفاف و درخشنده و بدون التهاب
  • افزایش رطوبت پوست (کرم‌های ضد لک اغلب از مواد آبرسان نیز برخوردارند)
  • داشتن خاصیت روشن‌کنندگی برای کل پوست
  • احیا‌ی پوست با افزایش اکسیژن‌رسانی به آن
  • پیشگیری از بروز لک پوستی

ترکیبات کرم‌های روشن کننده با اثر از بین بردن لک صورت

محصولات مراقبت پوستی، همواره از ترکیبات متنوعی برخوردارند که این ترکیبات، تاثیر مستقیم در درمان عارضه پوستی مورد نظر خواهند داشت. به‌طور‌کلی، انتخاب و خرید محصولات مراقبت پوستی، باید با در نظر گرفتن نوعِ ترکیبات به‌کاررفته در آن‌ها انجام گیرد. مواد تشکیل‌دهنده کرم‌های ضد لک، اغلب به شرح زیر است:

عصاره شیرین بیان

گیاه شیرین‌بیان، دارای ماده‌ای به نام گلابریدین است که این ماده تاثیر فو‌ق‌العاده‌ای در از بین بردن لک صورت دارد. گلابریدین، باعث کاهش تولید ملانین از طریق مهار آنزیم تیروزیناز می‌شود.

ویتامین سی

ویتامین سی از جمله آنتی‌اکسیدان‌هایی است که میزان ترشح آنزیم دوپاکینون و تیروزیناز (پیش‌ساز‌‌های تولید ملانین) را کاهش داده و باعث مهار تولید ملانین می‌شود. در نظر داشته باشید، ویتامین سی، یک نوع ویتامین غیر پایدار است که در کرم‌های ضد لک از نوع پایدارِ آن، با‌عنوان منیزیمL -آسکوربیک استفاده می‌شود.

عصاره گل میمون

روغن گل میمون در کرم‌های روشن کننده برای از بین بردن لک صورت مورد استفاده است. این نوع روغن گیاهی، دارای مقادیر فراوانی از ویتامین سی است. روغن گل میمون همچنین با کاهش آنزیم تیروزیناز، در مهار رنگدانه‌های پوستی نقش مهمی ایفا می‌کند.

بوتیل رزورسینول

یکی از ترکیبات مورد استفاده در کرم‌های روشن کننده، بوتیل رزورسینول است. این ماده عوارض بسیار پایینی در مقایسه با دیگر ترکیبات ضد لک چون، هیدروکینون دارد. بوتیل رزورسینول آنزیم‌های مولد ملانین را خنثی کرده و اثر ضد لکی خود را نمایان می‌کند.

سخن آخر

پوست سالم و عاری از هر عارضه، علاوه‌بر‌اینکه در افزایش زیبایی کلی فرد تاثیر مستقیم دارد، به عنوان اولین سد دفاعی بدن برای پیشگیری از انواع بیماری‌ها نیز عمل می‌کند. مراقبت از پوست و استفاده از محصولات ضدUV  چون کرم‌های ضد آفتاب، نقش ویژه‌ای در سلامت این ارگان مهم در طولانی‌‌مدت خواهد داشت. چنانچه تجربه، نظر یا سوالی در ارتباط با لک‌های پوستی و راه‌های درمان آن دارید، در بخش دیدگاه‌های این مطلب با ما و دیگر خوانندگان ساین اسکین به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button