درمان مو و پوست سر خشک

برای درمان مو و پوست سر خشک چه کارهایی انجام دهیم؟

درمان مو و پوست سر خشک

برای درمان مو و پوست سر خشک چه کارهایی انجام دهیم؟

مو و پوست سر خشک از جمله مشکلات شایع و البته آزاردهنده‌ای است که اغلب با پوسته شدن و خارش همراه است. برای درمان مو و پوست سر خشک لازم است که رطوبت لازم را در این نقاط حفظ کرد. این مشکل اغلب به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، عادات  بهداشتی، استفاده از محصولات شوینده نامناسب و بی‌کیفیت، عوامل محیطی و آب و هوا رخ می‌دهد. در این مقاله از بلاگ ساین اسکین قرار است راهکارهایی را برای درمان مو و پوست سر خشک بررسی کنیم. پیش از آن لازم است که در ابتدا با علائم این مشکل شایع آشنا شویم.

نشانه‌های مو و پوست سر خشک

مهم‌ترین علامت خشکی مو وز شدن، شکنندگی، رنگ کدر و دوشاخه شدن انتهای ساقه موها یا موخوره است. در حقیقت موی خشک مستعد آسیب‌پذیری بیشتری است و کدر و ناسالم به نظر می‌رسد. در این حالت، تولید چربی در پوست سر کاهش یافته و به ساقه مو نمی‌رسد. مو رطوبت مورد نیاز خود را از دست داده و در تلاش است تا آن را از محیط پیرامون خود تامین کند. برای همین هم وز و شکننده می‌شود. در مورد پوست سر خشک مهم‌ترین نشانه تحریک شدن، خارش و پوسته‌ریزی کف سر است که به شوره شباهت دارد. تفاوت آن با شوره سر خشک آن است که اندازه پوسته‌ها ریزتر است و برخلاف شوره فعالیت قارچ مالاسزیا عامل این پوسته‌ریزی نیست.

دلایل ایجاد خشکی مو و پوست سر

شست‌وشوی بیش از اندازه موها با شامپو و دیگر محصولات شیمیایی، استحمام با آب داغ، استفاده بیش از دو بار در هفته از سشوار و حالت‌دهنده مو و محصولات حرارتی، مصرف غذاهای نامناسب و کم نوشیدن آب همگی می‌توانند از دلایل ایجاد با کمبود رطوبت موها و کف سر باشند. علاوه بر این موارد، محیط زیست نیز می‌تواند باعث این مشکل شود. افرادی که در مناطقی با شرایط زیستی نامناسب، بادخیز و سرد و خشک زندگی می‌کنند، بیشتر از دیگر افراد در معرض این مشکل قرار دارند.

درمان مو و پوست سر خشک  چگونه انجام می‌شود؟

مهم‌ترین و اساسی‌ترین روش درمان مو و پوست سر خشک استفاده از محصولات مراقبتی مناسب و باکیفیت نظیر شامپو، مرطوب‌کننده مو، ماسک و سرم مو و … است. محصولات موثری که در درمان مو و پوست سر خشک  به کار می‌روند، به صورت معمول حاوی عناصر مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین، پانتول و روغن‌های طبیعی هستند. در ادامه دو محصول را برای درمان مو و پوست سر خشک  مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ژل شامپو موهای خشک و آسیب دیده DR ساین اسکالپ

این شامپو با ترکیبات خاص خود مشکلات رایج مخصوص موهای نازک، شکننده، خشک و دارای موخوره را برطرف می‌کند. می‌توان آن را یکی از مناسب‌ترین محصولات مراقبتی، در درمان مو و پوست سر خشک  دانست.

ژل شامپو موهای خشک و آسیب دیده DR ساین اسکالپ ژل شامپو DR ساین اسکالپ یک محصول تخصصی فرموله شده بدون سولفات، نمک و پارابن با ترکیبات بسیار ملایم برای مراقبت از موهای خشک، آسیب‌دیده و دارای موخوره است. این شامپو علاوه بر تامین و حفظ رطوبت مورد نیاز مو، به ترمیم آسیب‌های ناشی از رنگ و دکلره، سشوار و اتوی مو و پیشگیری از گسترش موخوره کمک می‌کند.

مرطوب‌کنندگی عمیق ساقه مو، ترمیم کوتیکول‌های آسیب‌دیده، افزایش  درخشندگی مو  و بهبود چشمگیر لطافت و نرمی موهای مجعد، فر و خشک از جمله عملکردهای شامپو DR ساین اسکالپ است.

در این شامپو علاوه بر ترکیباتی چون عصاره ریشه جینسینگ، روغن کرچک و پروتئین هیدرولیزشده گندم، از کمپلکس زایلی شاین ساخت شرکت فرانسوی Seppic نیز استفاده شده که ترکیبی است از قندهای گیاهی مانند زایلیتول (عمدتا مشتق از چوب) و یک جلبک دریایی که عموماً در سواحل اقیانوس اطلس یافت می‌شود. این ترکیب توان مو را در حفظ رطوبت بالا می‌برد. مصرف این شامپو مانند دیگر شامپوها بوده و کافی است که مقدار مناسبی از ژل شامپو را بر روی مو و پوست سر به آرامی ماساژ داده و پس  از 3 دقیقه به آرامی آبکشی کنید. شما می‌توانید برای دریافت بهترین نتیجه در درمان مو و پوست سر خشک  از سرم و ماسک مو مناسب موهای نازک و شکننده ساین اسکالپ نیز استفاده کنید.

سرم موهای خشک و آسیب‌دیده DR

سرم موهای خشک و آسیب دیده DR را می‌توان درمانی مکمل در کنار ژل شامپوی DR شرکت ساین اسکالپ دانست. این محصول با تقویت فولیکول مو آن را استحکام می‌بخشد. این سرم مو دارای ترکیباتی نظیر زایلی شاین، عصاره ریشه جینسینگ، عصاره شبدر قرمز و عصاره جوانه ماش است. علاوه بر این وجود ترکیبات تقویت‌کننده مو همچون تریکوژن که کمپلکس انحصاری شرکت BASF آلمان است، به تقویت مو جلوگیری از ریزش مو نیز کمک می‌کند.

سرم موهای خشک و آسیب دیده ساین اسکالپ سرم موهای خشک و آسیب دیده DR با تاثیر مستقیمی که در درمان مو و پوست سر خشک  دارد، باعث کاهش شکنندگی مو، گره خوردن آن و حتی خشکی پوست سر می‌شود. افزایش درخشندگی و رطوبت‌رسانی عمیق به ساقه موی آسیب‌دیده، پیشگیری از ایجاد موخوره و افزایش استحکام ساقه مو از دیگر تاثیرات  سرم موهای خشک و آسیب دیده DR ساین اسکالپ است. این محصول نیز مانند ژل شامپو دی آر بدون اثر تحریکی بوده و با دارا بودن ترکیبات مفید به درمان خشکی مو و کف سر کمک به سزایی می‌کند. برای مصرف این سرم کافی‌ست مقدار کافی از آن را بر روی ساقه مو و پوست سر تمیز به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید به خوبی جذب آن شود. توصیه می‌شود برای دستیابی به بهترین نتیجه این محصول را در کنار ژل شامپوی آن استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

خشکی مو و پوست سر از مشکلی رایج است که ممکن است امروزه به دلایل مختلفی در سبک زندگی، برای فرد پیش بیاید. این مشکل خصوصا در افرادی که دارای موهای خشک و آسیب‌دیده هستند بیشتر دیده می‌شود. استفاده از ژل شامپو و سرم موی مناسب می‌تواند به صورت مستقیم باعث حل این مشکل و تبعات آن شود. شما می‌توانید از طریق استفاده از ژل شامپو و سرم موی DR روتینی مناسب برای مراقبت‌ از موی خود داشته باشید. این محصول که مناسب موهای حساس و شکننده طراحی شده است، در سریع‌ترین طول استفاده، باعث درمان مو و پوست سر خشک  شما می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button