درمان منافذ باز پوست

منافذ باز پوست نشانه چیست و چگونه درمان می شود؟ + دو محصول تخصصی

درمان منافذ باز پوست

منافذ باز پوست نشانه چیست و چگونه درمان می شود؟ + دو محصول تخصصی

منافذ باز پوست و بزرگ شدن آن‌ها یک مشکل رایج پوستی است که علاوه‌بر تاثیر منفی در زیبایی چهره، زمینه‌ساز مشکلات دیگر مانند جوش و آکنه نیز می‌شود. این مشکل معمولا برای افراد با پوست چرب پیش می‌آید، اما افراد با پوست خشک و مختلط از این عارضه مصون نیستند. در ادامه این مطلب از بلاگ ساین اسکین همراه ما باشید تا با علت بزرگ شدن منافذ پوست و راه‌های درمان آن آشنا شوید.

علت باز شدن منافذ پوست چیست؟

همان‌طور که گفته شد منافذ پوست معمولا در افرادی که پوست چرب دارند مشاهده می‌شود. اما باز شدن منافذ پوست علت‌های مختلف دیگری هم دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

عوامل وراثتی

برخی از افراد، به‌طور ژنتیکی منافذ باز دارند و زمانی که به سن بلوغ می‌رسند و ترشح سبوم افزایش می‌یابد، این عارضه بروز پیدا می‌کند.

استفاده از مواد آرایشی نامرغوب

برخی از محصولات آرایشی کیفیت پایینی دارند و استفاده طولانی‌مدت از آن‌ها منجر به مسدود شدن منافذ پوست می‌شود. در این حالت غدد چربی منافذ پوست را باز می‌کنند تا چربی‌های ترشح شده از منافذ خارج شوند. بنابراین از مواد آرایشی باکیفیت استفاده کنید و هیچگاه اجازه ندهید این مواد طولانی‌مدت روی پوست شما باقی بمانند!

درمان منافذ پوست

تغییرات هورمونی

در سنین نوجوانی، تغییرات هورمونی یک اتفاق شایع است و همین بالا و پایین شدن هورمون‌ها دلیلی برای افزایش منافذ باز پوست خواهد بود. برخی از افراد در سنین بعد از نوجوانی نیز تغییرات هورمونی و باز شدن منافذ را تجربه خواهند کرد.

کاهش میزان کلاژن پوست

با افزایش سن، میزان کلاژن و الاستین پوست کاهش می‌یابد، بنابراین خاصیت کشسانی پوست کمتر می‌شود و به‌دنبال آن منافذ پوست بازتر خواهند شد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

پرتو ماوراء خورشید (UV) یک اشعه مضر است که پوست نباید به‌طور مستقیم در معرض آن قرار گیرد، زیرا این پرتو توانایی تجزیه کلاژن و الاستین را دارد و با کاهش استحکام پوست، شاهد عارضه منافذ باز پوست خواهیم بود.

تغذیه نامناسب

شاید برایتان عجیب باشد، اما تغذیه‌ای که دارید در سلامت پوست شما تاثیر بسیار زیادی دارد. مصرف غذاهای قندی، چرب و کربوهیدرات‌های فرآوری شده میزان تولید سبوم را افزایش می‌دهد. سبوم تولیدشده داخل منافذ پوست جمع می‌شوند و باعث بزرگ و باز شدن آن‌ها خواهند شد.

راهکارهایی برای درمان منافذ باز پوست

این مشکل که روی زیبایی چهره تاثیر مستقیم دارد، می‌تواند زمینه‌ساز سایر مشکلات پوستی شود، از همین رو باید در کوتاه‌ترین زمان نسبت به درمان آن اقدام کرد. ساین اسکین به عنوان یک برند تخصصی پوست در زمینه تولید محصولات پوستی با فرمولاسیون تخصصی است و برای درمان منافذ باز پوست محصولاتی دارد که عبارتند از:

تونر اکنس 1 تنظیم کننده چربی پوست ساین اسکین

تونر اکنس 1 تنظیم کننده چربی پوست ساین اسکین، یک تونر مخصوص پوست‌های چرب و مستعد آکنه است که می‌تواند پاکسازی پوست را به شکل عمیق انجام دهد و آلودگی و چربی‌های اضافه پوست را از داخل منافذ پاک کند. از جمله ترکیباتی که داخل این تونر هستند، می‌توان به سولفوپپتیدها، عصاره قارچ فومس آفیسینالیس، ویتامین های گروه B و … اشاره کرد.

تونر اکنس 1 تنظیم کننده چربی پوست ساین اسکین

تونر اکنس 1 تنظیم کننده چربی پوست ساین اسکین

تونر اکنس 1 با این ترکیبات PH پوست را تنظیم می‌کند و مانع از بسته شدن منافذ پوست و در ادامه مشکلات دیگر می‌شود. این محصول به‌عنوان یک درمان برای منافذ بزرگ پوست نیز تجویز می‌شود و بعد از چندبار استفاده تاثیر فوق‌العاده آن را مشاهده خواهید کرد.

ژل کرم مرطوب کننده فاقد چربی اکنس 0 ساین اسکین

دومین محصول ساین اسکین که به درمان منافذ باز پوست کمک می‌کند، ژل کرم مرطوب کننده فاقد چربی اکنس 0 ساین اسکین است. این کرم ژل مرطوب‌کننده کاملا فاقد چربی است و بافت بسیار سبکی دارد. بنابراین زمانی که از آن استفاده می‌کنید، سریع جذب پوست می‌شود و به‌دلیل ترکیباتی که دارد، رطوبت از دست رفته پوست را به‌سرعت برمی‌گرداند.

ژل کرم مرطوب کننده فاقد چربی اکنس 0 ساین اسکین

ژل کرم مرطوب کننده فاقد چربی اکنس 0 ساین اسکین

این محصول برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند مناسب است، زیرا در این محصولات ویتامین A زیادی وجود دارد که می‌تواند از تشدید آکنه در پوست‌های چرب و باز شدن منافذ پوست جلوگیری کند. این ژل کرم میزان چربی پوست را نیز کنترل می‌کند که نتیجه آن درمان منافذ بزرگ پوست است.

سایر درمان‌های منافذ باز پوست

علاوه‌بر استفاده از محصولات مذکور، درمان‌های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه چند مورد را باهم بررسی می‌کنیم:

  • از کمپرس یخ غافل نشوید! تکه‌های یخ اثر سفت‌کنندگی دارند و می‌توانند منافذ بزرگ پوست شما را کوچک کنند و گردش خون در صورت را افزایش دهند که نتیجه آن سلامت پوست شما خواهد بود.
  • به‌هیچ‌وجه از محصولات پوستی که در ترکیبات خود الکل دارند استفاده نکنید، زیرا این محصولات باعث تحریک و قرمزی پوست شما می‌شوند.
  • به روتین پوستی خود توجه کنید. روزانه از مرطوب‌کننده، ضد آفتاب، تونر، شوینده و … که مخصوص نوع پوست شما هستند استفاده کنید.
  • هرازگاهی پوست را با اسکراب لایه‌برداری کنید تا سلول‌های مرده پوست از بین بروند.
  • محصولاتی که حاوی ویتامین A هستند را در روتین خود قرار دهید، زیرا این محصولات به بسته شدن منافذ پوست کمک می‌کنند.

کلام آخر

منافذ باز و بزرگ پوست، یک مشکل رایج، اما قابل کنترل و درمان است که در این مقاله از بلاگ ساین اسکین به‌طورکامل درباره آن صحبت کردیم. توصیه می‌شود به راهکارهای گفته شده توجه کنید، اما اگر این راهکارها برای شما مناسب نبودند و بهبودی حاصل نشد، حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا مشکل از پایه بررسی و درمان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button