مراقبت از موهای آسیب دیده و شکننده

بایدها و نبایدهای مراقبت از موهای آسیب دیده و شکننده

مراقبت از موهای آسیب دیده و شکننده

بایدها و نبایدهای مراقبت از موهای آسیب دیده و شکننده

موخوره، ریزش مو، خشک شدن و شکنندگی موها از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای موهای بلند و زیبای یک خانم یا حتی برای آقایان رخ بدهد. بسیاری از افراد اولین اقدامی که در این شرایط انجام می‌دهند، کوتاهی است. البته حتی اگر موهای خود را کوتاه کنید، اثر آن باقی می‌ماند و مجددا باز می‌گردد. با خواندن این مقاله از بلاگ ساین اسکین از بایدها و نبایدهای مراقبت از موهای آسیب دیده و شکننده اطلاع پیدا کنید و سپس بر این اساس اقدام نمایید. البته پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر چیز با دلایل شکنندگی مو آشنا شوید.

دلایل شکننده شدن مو

شکنندگی و آسیب دیدگی مو می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد که در ادامه چند مورد از این دلایل را می‌خوانید:

  1. رژیم غذایی نامناسب و عدم تغذیه مو با مواد مغذی همچون ویتامین‌ها
  2. استفاده مداوم از دستگاه‌های حرارتی و بدون محافظت‌کننده (پرایمر)
  3. شامپوهای بی‌کیفیت و شستشوی مکرر
  4. عدم استفاده از ماسک مو
  5. شانه کردن اشتباه و شانه زدن موهای خیس
  6. دکلره و رنگ کردن مکرر مو
  7. خوابیدن با موهای خیس
  8. شنا کردن در استخرهای کلردار
  9. استفاده از محصولات آرایشی‌کیفیت
  10. استایل دادن نامناسب مو

علائم شکننده شدن مو

تشخیص موهای آسیب دیده و شکننده کار دشواری نیست و به طور معمول تنها با نگاهی به آن‌ها می‌توان متوجه این مسئله شد. مگر آنکه موهای شما در ابتدای روند باشد و به تازگی دچار این مشکل شده باشد. در این شرایط باید علائم را به‌خوبی بررسی کرده و از بدتر شدن مشکل پیشگیری کنید.

دوشاخه شدن انتهای مو

اولین نشانه‌ای که باید به دنبال آن باشید، موخوره است. اگر نوک موهای شما دو یا چند شاخه شده است، باید برای درمان مو با محصولات مراقبتی باکیفیت اقدام کنید. هر چند پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا مقدار کمی از نوک موها را کوتاه کنید و سپس با استفاده از محصولات مناسب به درمان و مراقبت از موهای آسیب دیده و شکننده خود بپردازید.

خشکی و زبری مو

دومین مورد از علائم آسیب دیدگی موها، خشکی، وز و زبر شدن است. با یک لمس ساده می‌توانید تغییرات را حس کنید. این مسئله از جهتی می‌تواند باعث افزایش ریزش مو هم بشود.

شکستگی ساقه مو

سومین علامت آسیب‌دیدگی موها که در بدترین حالت رخ می‌دهد، شکستن مو از قسمت ساقه است. اگر زمانی که موهای خود را شانه می‌کنید یا شستشو می‌دهید، با خرد شدن آن مواجه هستید، باید سریعاً به درمان اقدام کنید. این شکنندگی می‌تواند حتی در هنگام خوابیدن هم رخ بدهد و بر روی بالش شما تکه‌ها و خرده‌های مو باقی بگذارد.

روند موهای آسیب دیده و شکننده

به طور معمول موهای آسیب دیده و شکننده در ابتدا کمی خشک می‌شوند. این خشکی موجب ایجاد موخوره خواهد شد و سپس زبری، وز شدن، ریزش و در انتها خرد شدن موها از قسمت‌های مختلف ساقه مو رخ می‌دهد. در این شرایط توجه به بایدها و نبایدها بهترین روش درمان و حتی پیشگیری است.

روتین مراقبت از موهای آسیب دیده و شکننده DR ساین اسکالپ

روتین مراقبت از موهای آسیب دیده و شکننده DR ساین اسکالپ

بایدها

  1. شامپو باکیفیت: زمان آن رسیده که شامپو بی‌کیفیت و ماسک موی غیراستاندارد خود را دور بیاندازید. آن‌ها را با محصولات مناسب موهای آسیب دیده و شکننده جایگزین کرده و در مدت زمانی کوتاه تأثیرات را مشاهده کنید. برای شامپو می‌توانید از ژل شامپو موهای خشک و آسیب دیده DR ساین اسکالپ استفاده کنید. این شامپو با آبرسانس و حفظ رطوبت مو، از بدتر شدن و گسترش موخوره جلوگیری خواهد کرد و از این طریق به ترمیم موهای آسیب دیده و شکننده کمک می‌کند.
  2. روغن نارگیل قبل از حمام: قبل از حمام کردن مقداری روغن نارگیل را به آرامی بر روی موهای خود ماساژ دهید. این کار می‌تواند باعث آبرسانی به ساقه مو و حفظ رطوبت مورد نیاز آن کمک کند.
  3. ماسک مو بعد از حمام: بعد از حمام که موهای شما در حساس‌ترین حالت قرار دارد، آن را با یک ماسک موی مناسب تغذیه کنید. پیشنهاد ما ماسک موهای خشک و آسیب دیده DR ساین اسکالپ است که به طور اختصاصی برای همچین موهایی تولید شده است. این ماسک مو با ترکیبات طبیعی و از جمله روغن آرگان عمیقاً موها را آب‌رسانی می‌کند و موجب افزایش استحکام ساقه می‌شود.
  4. تغذیه مناسب: هیچ چیز مانند یک برنامه غذایی مناسب نمی‌تواند موهایی شاداب و سالم برایتان به ارمغان بیاورد. آب کافی بنوشید و تغذیه مناسب سرشار از ویتامین، پروتئین و آهن داشته باشید.

نبایدها

  1. از شامپوهای دارای سولفات، نمک و پارابن دوری کنید. این شامپوها موجب از بین رفتن چربی مفید موهای آسیب دیده و شکننده شما می‌شود. علاوه بر این رطوبت مورد نیاز پوست کف سر را نیز از بین برده و باعث خشکی بیشتر اسکالپ و ساقه مو می‌شود.
  2. استفاده از سشوار و اتوی مو را محدود کنید. سشوار و اتو مو دشمن موهای آسیب دیده هستند.
  3. موها را کمتر رنگ کنید. تا درمان و بهبود کامل موهای خود از رنگ و دکلره کردن دوری کنید. در غیر این صورت امکان خرد شدن و شکستن کل موها وجود دارد.
  4.  از شستشوی مو با آب خیلی گرم پرهیز کنید.آب داغ رطوبت مورد نیاز مو را از بین برده و به خشکی بیشتر و آسیب دیدن مو دامن می‌زند.

جمع‌بندی

در این مقاله از ساین اسکین بایدها و نبایدهای مراقبت از موهای آسیب دیده و شکننده را با هم مروز کردیم. نهایت با رعایت نکات مذکور و استفاده از ماسک مو و شامپو مناسب می‌توانید رطوبت و لطافت را به موهای خود بازگردانید. به یاد داشته باشید که  در این مدت حتماً باید از رنگ مو و اتو مو دوری کنید و از ماسک موی مخصوص موهای آسیب دیده بعد از حمام استفاده کنید. شما چه روش‌های دیگری برای مراقبت از موهای آسیب دیده و شکننده می‌شناسید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button