مزایای روغن جوجوبا برای پوست چرب

مزایای استفاده از روغن جوجوبا برای پوست چرب چیست؟

مزایای روغن جوجوبا برای پوست چرب

مزایای استفاده از روغن جوجوبا برای پوست چرب چیست؟

همان‌طور که احتمالا شنیده‌اید روغن جوجوبا یکی از ترکیبات مهم در محصولات مراقبت از پوست است. روغن جوجوبا یک روغن طبیعی است که از بذر درخت جوجوبا استخراج می شود که در مناطق خشک و بیابانی آمریکای جنوبی رشد می‌کند. بر اساس داده‌های تاریخی، استفاده از روغن جوجوبا برای پوست چرب به بیش از 2000 سال پیش برمی‌گردد. قبل از آنکه روغن جوجوبا معروف شود، قبایل بومی آمریکای جنوبی از خواص آن به عنوان یک روش طبیعی برای مراقبت از پوست، مو و ناخن آگاه بودند و از آن استفاده می‌کردند. تا انتهای این مقاله از بلاگ ساین اسکین با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی درباره این روغن و فوایدش برای پوست به شما بدهیم.

ورود روغن جوجوبا به محصولات مراقبتی و آرایشی

روغن جوجوبا به دلیل مزایای سلامت پوستی که دارد، در دنیای مدرن بسیار محبوب شده است. اکنون این روغن را می‌توان در ترکیبات بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مانند کرم‌های آبرسان، روغن‌های حمام و ماسک‌های صورت مشاهده کرد.

فواید روغن جوجوبا برای پوست

استفاده از روغن جوجوبا برای چوست چرب و کاهش ترشح چربی

داشتن پوست چرب و چربی کنترل نشده پوست، یک مشکل آزاردهنده به خصوص برای خانم‌ها است. کنترل چربی پوست و استفاده از محصولات مراقبتی متناسب با پوست چرب می‌تواند تا حد زیادی مشکلات پوست چرب را کمتر و قابل کنترل کند. در حقیقت بسیاری از مشکلاتی که افرادی که پوست چرب دارند با آن مواجه می‌شوند، به دلیل عدم استفاده از محصولات مراقبتی متناسب با پوست چرب است. برای مثال افرادی که پوست چرب دارند، تمایل دارند در طول روز چند بار صورتشان را با آب و صابون بشویند و این تصور را دارند که با این کار چربی اضافه را از روی سطح پوست را پاک می‌کنند. اما باید بگوییم که شستشوی مداوم پوست چرب، نه تنها باعث کمتر شدن چربی آن نمی‌شود، بلکه پوست را به ترشح چربی بیشتر تحریک کرده و باعث چرب‌تر شدن آن می‌شود. در حقیقت اگر شما پوست صورتتان را با یک روغن گیاهی مناسب پوست چرب مانند روغن جوجوبا، تغذیه و آبرسانی کنید، نتیجه بهترین خواهید گرفت.

اما این چطور ممکن است؟

سبوم همان چربی پوست است که توسط پوست برای مرطوب نگه داشتن آن ترشح می‌شود. روغن جوجوبا از نظر ساختاری شبیه سبوم است و به سرعت جذب پوست می‌شود. هنگامی که روغن جوجوبا استفاده می‌کنید، به نوعی پوست را فریب می‌دهید تا فکر کند چربی کافی تولید کرده است و در نتیجه ترشح سبوم اضافی را کاهش می‌دهد. پس از مدتی پوست به ترشح کمتر چربی عادت می‌کند و این کار به مرور زمان باعث کاهش چربی پوست می‌شود. مزایای روغن جوجوبا برای پوست چرب، فقط به کاهش ترشح چربی خلاصه نمی‌شود. این روغن خواص بی‌نظیری برای پوست به همراه دارد. در ادامه مزایای استفاده از روغن جوجوبا برای پوست چرب را بررسی می‌کنیم.

مزایای استفاده از روغن جوجوبا برای پوست چرب

بسیار سبک و جذب سریع

روغن جوجوبا بافت سبکی دارد و بدون اینکه اثری از چربی روی پوست باقی بگذارد به راحتی جذب آن می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که روغن جوجوبا برای پوست چرب یک مرطوب کننده ایده‌آل باشد، زیرا بدون مسدود کردن منافذ پوست یا تشدید چربی، آن را تغذیه و آبرسانی می‌کند.

کنترل جوش و آکنه

پوست‌های چرب به دلیل تولید بیش از حد سبوم اغلب مستعد جوش‌های آکنه هستند که ظاهر نامطلوبی برای پوست ایجاد می‌کند. روغن جوجوبا دارای خواص ضد باکتریایی است که به مبارزه با باکتری‌های مولد آکنه کمک می‌کند و بروز جوش‌ها را کاهش می‌دهد.

آنتی اکسیدانی قوی برای پوست

روغن جوجوبا سرشار از آنتی اکسیدان است که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد که می‌تواند به پوست آسیب برساند کمک می‌کند. با استفاده از روغن جوجوبا، پوست یک سد محافظ اضافی در برابر استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد به دست می‌آورد و در نهایت سالم‌تر و جوان‌تر خواهد ماند. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که مشغله زیادی دارند و نمی‌توانند چندین محصول مراقبتی پوست را به صورت جداگانه استفاده کنند، بهترین روش برای استفاده از این روغن طبیعی شگفت انگیز، استفاده از محصولات مراقبتی است که حاوی روغن جوجوبا هستند.

ژل کرم مرطوب کننده فاقد چربی اکنس 0 ساین اسکین

ژل کرم مرطوب کننده فاقد چربی اکنس 0 ساین اسکین

استفاده از محصولات مراقبتی حاوی روغن جوجوبا برای پوست چرب

ژل کرم مرطوب کننده فاقد چربی اکنس 0 ساین اسکین یکی از بهترین محصولات آبرسان و مرطوب کننده برای پوست چرب است که به مرور زمان می‌تواند چربی پوست را کم کرده و آکنه را درمان کند. این محصول با فرمولاسیون تخصصی و فاقد ترکیبات چرب، برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه مانند یک بمب آبرسان عمل می‌کند و باعث می‌شود به مرور پوست چربی کمتری ترشح کند. این محصول حاوی روغن جوجوبا بوده و با استفاده از آن دیگری نیازی به استفاده از روغن جوجوبا به صورت جداگانه نخواهد بود. ویتامین A و سرامید موجود در ترکیب ژل کرم ساین اسکین باعث روشن شدن و کاهش چروک و خطوط و همچنین نرمی پوست صورت می‌شود. این محصول با بافت سبک و جذب بسیار سریع از ایجاد و تشدید آکنه جلوگیری می‌کند و به همین جهت برای افرادی که از مشکل آکنه صورت رنج می‌برند، یک گزینه درمانی نیز محصول می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button